מות הפעוט בבאר שבע: האם ובן זוגה חשודים ברצח והתעללות

האם (27) ובן זוגה (32) חשודים ברצח של חסר ישע, התעללות והזנחה, לאחר שהפעוט - בן שנתיים וחצי - מת בביה"ח סורוקה. הם חשודים בהזנחה והתעללות בשני אחיו, שאושפזו במצב קשה ולאחר מכן שוחררו להמשך טיפול של גורמי הרווחה

ניידת משטרה
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

כשבועיים אחרי שפעוט בן שנתיים וחצי מבאר שבע הובהל לבית החולים סורוקה במצב אנוש ומותו נקבע לאחר מכן, ולאחר שאמו (27) ובן זוגה (32) נעצרו, היום (שני) הודיעה המשטרה כי הם חשודים ברצח של חסר ישע, התעללות והזנחה. מעצרם של האם ובן זוגה הוארך בשבעה ימים נוספים.

ב-6 במרץ נקבע מותו של הפעוט, ומאז מתנהלת החקירה בתחנת באר שבע. בני הזוג חשודים בנוסף בביצוע עבירות של הזנחה והתעללות בשני אחיו של הפעוט, שאושפזו בבית החולים סורוקה במצב קשה ושוחררו להמשך טיפול גורמי הרווחה.

Whatsapp Image 2023 06 18 At 1
בית החולים סורוקה בבאר שבע

מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן, מסרה: "עפ"י המתואר באמצעי התקשורת, מדובר במקרה מזעזע ומחריד. חשד להזנחה, הרעבה, התעללות ואף רצח של פעוט בן שנתיים, כמו גם מצבם המתואר של אחיו שאושפזו, מעוררים שאלות נוקבות שחייבות להתברר לצד חקירת החשדות נגד האם ובן זוגה: האם ואיך איש לא ראה, לא שמע, לא ידע?! האם הילדים אי פעם ביקרו אצל רופא בקהילה? האם היו במסגרת חינוכית? האם היו שכנים שהבחינו במשהו? האם היו דיווחים קודמים לרשויות השונות? האם המערכות שהיו אמורות להגן על הילדים נכשלו? זה המקום להזכיר כי אחרי הרצח המזעזע של הילדה רוז פיזם בשנת 2008, הוסקו מסקנות ונכתבו המלצות מצילות חיים בועדת וינטר, אך אלו כמעט ולא יושמו. האם ייתכן שלא למדנו שום דבר מאז?".