החשד לדריסת ורצח שלו אפללו בת"א: הוארך מעצר החשודים

הותר לפרסום שמם של שני החשודים הבגירים ברצח של שלו אפללו בן ה-15 - חן זיו ולוריא בן דוד. מעצרם הוארך בשישה ימים, זאת בנוסף לבר שמאי ולשני החשודים הקטינים שמעצרם הוארך בשלושה ימים. אחותו התאומה של הנרצח פרצה בבכי כשהם נכנסו לאולם. נציג המשטרה טען בדיון כי היה תכנון מוקדם של האירוע

זמן צפייה: 04:41

חן זיו ולוריא בן דוד הם שני החשודים הבגירים ברצח שלו אפללו בן ה-15 לפני כשמונה חודשים בתל אביב, ומעצרם הוארך היום (שלישי) בשישה ימים, בתום דיון שנערך בבית משפט השלום בתל אביב. טליה, אחותו התאומה של שלו, פרצה בבכי כשהחשודים נכנסו לאולם. נציג המשטרה טען בדיון כי היה תכנון מוקדם של האירוע. זיו, החשוד שנהג באוטו, שומר על שתיקה בחקירותיו.

מוקדם יותר היום, בדיון הארכת המעצר של שני החשודים הקטינים בבית משפט השלום בתל אביב, פרצה מהומה בין משפחת אפללו למשפחתו של אחד החשודים, ובתום הדיון הוארך מעצרם של השניים בשלושה ימים נוספים. מעצרו של החשוד החמישי, בר שמאי, הוארך גם הוא אתמול עד יום חמישי.

הקטין שחשוד כי דחף את שלו לכביש טען בדיון: "ראיתי רכב שמגיע בצורה פרועה לכיוון, בשלב מסוים לקחתי שני צעדים אחורה, ניסיתי למשוך את שלו אלי אבל לא הצלחתי ואז הרכב פגע בו. חיכיתי עד שיבואו כוחות הצלה, אם הייתי רוצה להרוג אותו הייתי כבר עושה את זה".

החקירה חשפה כי אחד החשודים חיפש בגוגל את הביטוי "כיפה אדומה", אשר מתייחס בעולם הפשע לתרגיל בו מזמינים אדם למקום מסוים כדי לפגוע בו. אותו חשוד אמר לחוקרים כי ביצע את החיפוש לאחר האירוע.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305301618' autoplay='0' credit='' desc='בני משפחתו של אפללו בבית המשפט' poster='' kid='1_m0n7m7w7' duration='10']

סניגורו של בר שמאי, עו"ד ג'ורג' חילו, מסר: "המשפחה של הלקוח שלי עומדת תחת לחצים כבדים ואיומים הן מאחרים שאינם ידועה באמצעות כל מיני דרכים. משום מה העלו סברה שהלקוח שלי הפליל את המעורבים ברצח. הלקוח שלי מוסר שמדובר בתאונת דרכים קלאסית".

עורכי הדין אליקה לוין וטל ליטן, המייצגים את אחד החשודים, מסרו: "אותן הראיות שהיו בידי חוקרי המשטרה כבר בתחילת האירוע נותרו בעינן. לא השתנה דבר וחצי דבר. הראיות האובקטיביות הקיימות בתיק מצביעות דווקא על חפותו של מרשי. אין אנו יכולים כעורכי דין להתמודד עם שמועות שהמשטרה בונה עליהם טילי טילים".

עו"ד משה אלגאלי, המייצג את אחד הקטינים בפרשה, מסר: "ללקוח שלי אין שום חלק באירוע. הדבר היחידי זה שהוא היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון".

עו''ד משה אלגאלי
עו''ד משה אלגאלי
עו''ד ג'ורג' חילו
עו''ד ג'ורג' חילו

כזכור, שמונה חודשים לאחר שאפללו בן ה-15 נדרס למוות, המשטרה הודיעה אתמול כי עצרה חמישה נערים, בני 17-19, בחשד שתכננו את הדריסה הקטלנית בכוונה תחילה. היום רוססה כתובת גרפיטי בבניין שבו מתגוררת משפחת הקורבן - שכללה איום בנקמה. "פישי מת", נכתב על הקיר - בהתייחס לחשוד שלכאורה דחף את הנער לכביש, "לא שכחנו כלום, הכול עניין של זמן".

Annotation 2023 05 29 202707
שלו אפללו | צילום: חדשות 13

המשטרה חושדת כי המניע לרצח היה סכסוך של אחד החשודים עם אחותו של הנער המנוח. אתמול, כאמור, נודע למשפחת הנער כי הוא לפי החשד לא נהרג בשוגג. אחיותיו סיפרו בדמעות לחדשות 13 כי הנערים החשודים מתגוררים בבניין סמוך למשפחה: "התנהגו כרגיל".

זירת התאונה בתל אביב
זירת התאונה בתל אביב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

אתמול שוחחה עם חדשות 13 אחותו של שלו, עדן, שסיפרה כי "היום שם סימנים לזה שזה היה רצח. בשעת הדריסה, הנערים שדחפו את אח שלי רצו אליי ואמרו 'שלו עשה תאונה'. הגעתי לשם, ולא יכולתי לעמוד בכאב הזה. הילד שדחף את אחי נפל עלי ואמר לי שהוא מצטער. מה קרה שם? אני רוצה לדעת מה קרה לאחי".

רותם, אחות נוספת, אמרה כי היו רמזים להתנהגות אלימה מאוד של הנער שלכאורה דחף את שלו אל עבר מותו. "אף פעם לא הסתדרנו עם זה שדחף את שליו לכביש. באותו יום ראינו אותו חונק ילד. התערבתי כי לא יכולתי לראות את זה. הוא אמר לי 'ככה אני אעשה לאחיך'. מעצבים העפתי לו סטירה, והוא בא להרביץ עם אלה".