חשד לרצח שני בלוד תוך יממה: גבר כבן 39 נורה למוות

הנרצח ה-160 בחברה הערבית מתחילת השנה: צוותי מד"א שהוזעקו לזירה ברחוב מחנות קפריסין מצאו את הגבר כשהוא ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו. עוד במהלך הלילה: ירי בוצע לעבר ביתו של ראש עיריית טמרה, שלושה חשודים נעצרו

זמן צפייה: 00:16

חשד לרצח שני בלוד תוך יממה: גבר כבן 39 נורה למוות הבוקר (רביעי) ברחוב מחנות קפריסין בלוד. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו אותו ללא רוח חיים, ונאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה, הרקע ונסיבות האירוע בבדיקה.

בתוך כך, הלילה בוצע ירי לעבר ביתו של ראש עיריית טמרה. לא היו נפגעים אך נגרם נזק, ובהמשך הלילה נעצרו שלושה חשודים בני 34, 19 ו-18. על רקע מעצרם, בוצע ירי לעבר בניין העירייה, וגם באירוע הזה לא היו נפגעים אך נגרם נזק לבניין. הבוקר יובאו שלושת החשודים לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם.

במהלך הלילה הקודם נורה למוות גבר בן 34 בלוד. הוא פונה תחילה באופן עצמאי לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותו. אמש נרצח גבר כבן 30, תושב נחף שבלב הגליל, כאשר היה במכוניתו בכביש 66, סמוך לצומת מגידו שבעמק יזרעאל. הוא פונה לבית החולים העמק בעפולה, שם נקבע מותו.

תחנת המשטרה בלוד
תחנת המשטרה בלוד (ארכיון) | צילום: חדשות 13

הגבר שנרצח אמש בצומת מגידו מוכר למשטרה כאיש כספים של ארגון אבו לטיף. על פי ההערכות מדובר בחיסול נוסף במסגרת המתקפה של הארגונים של נעימי וחרירי נגד ארגון אבו לטיף, וזהו המשך ישיר לחיסול שאירע בשבוע שעבר באבו סנאן. עוד נודע, כי המנוח ביקר גורמים מסויימים באום אל-פחם, שם יש נציגים של שני הפלגים בארגון חרירי, וכאשר עשה דרכו חזרה לכפרו הוא נורה למוות.

מעמותת יוזמות אברהם נמסר כי 160 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 151 אזרחים, זאת לעומת 72 קורבנות בתקופה המקבילה אשתקד. מבין הנרצחים השנה, 142 נורו למוות, 79 מהם היו צעירים בני פחות מ-30, ו-8 מהם היו נשים.