התקבל הסדר הטיעון: 8 חודשי מאסר על תנאי לשר לשעבר ליצמן

בית משפט השלום בירושלים קיבל את העסקה שנחתמו בעניינו של שר הבריאות לשעבר, וגזר עליו בנוסף גם קנס על סך 3000 שקלים, לאחר שהודה בתיק מלכה לייפר בעבירות של מרמה והפרת אמונים

זמן צפייה: 00:25

בית משפט השלום בירושלים קיבל היום (שני) את הסדר הטיעון בעניינו של השר לשעבר יעקב ליצמן, וגזר עליו שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס על סך 3000 שקלים.

עו"ד דני ויטמן, פרקליט מחוז ירושלים, אמר על קבלת הסכם הטיעון: "בית המשפט אימץ את ההסדר שהובא בפניו וקבע כי התערבות של נבחר ציבור בשיקול הדעת המקצועי המובהק של דרג מקצועי הכפוף לו מהווה עבירה פלילית של הפרת אמונים. בכך שרטט בית המשפט את הגבול שבין המותר והאסור לנבחר ציבור וקבע סטנדרט התנהגות ראוי".

פרקליטיו של ליצמן, עורכי הדין ז'ק חן ונעה פירר אמרו בתגובה: "אנו מודים לבית המשפט על כך שבגזר דין מעמיק ומפורט קיבל את טענותינו וכיבד את ההסדר אליו הגענו עם הפרקליטות. מדובר בפרשה אשר לאחר שימוע שהתקיים בלב פתוח ונפש חפצה, הצטמצמה לענין בו הודה הרב ליצמן ולקח עליו אחריות".

בסוף חודש ינואר האחרון נחתם ההסדר בין הפרקליטות לליצמן. במסגרת ההסכם תיק המעדנייה נסגר, ליצמן יודה בתיק מלכה לייפר בעבירות של מרמה והפרת אמונים ועבירת השיבוש תרד.

מלכה לייפר בבית המשפט
מלכה לייפר בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט בחודש מאי 2021 להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד חבר הכנסת יעקב ליצמן בגין שתי פרשיות - המעדנייה, שנחשפה ב"המקור", ומלכה לייפר.

על פי כתב החשדות, במהלך 2015 פעל ליצמן באופן פסול במטרה להשפיע על הפסיכיאטר המחוזי במחוז ירושלים באותה תקופה. זאת, במטרה לשנות את חוות דעתו כלפי מלכה לייפר, שהואשמה באוסטרליה בעבירות מין חמורות בקטינות בבית הספר אותו ניהלה, כך שזו לא תוסגר לשם.

חבר הכנסת יעקב ליצמן
חבר הכנסת יעקב ליצמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נוסף על כך, כאשר בפברואר 2018 התבקש הפסיכיאטר על ידי בית המשפט להגיש את התייחסותו העדכנית בסוגיה, ליצמן ניסה להטות את הכף בשנית - בכך שזימן אותו ללשכתו פעם נוספת וביקש להשפיע באופן פסול על חוות הדעת שתינתן - כך על פי כתב החשדות.

בפרשת המעדנייה, על פי כתב החשדות, כאשר כיהן ליצמן כסגן שר הבריאות, הוא ניסה להשפיע על עובדי מחלקת המזון המחוזית להסיר את ההגבלות שהוטלו על העסק "בית ישראל", בין היתר איסור ייצור הסלטים ומכירתם ואיסור מכירת מוצרי מזון נוספים בשל ליקויים תברואתיים חמורים שנתגלו ומקרי תחלואה של סועדים. כמו כן, הומלץ על ביטול רישיון העסק.

חבר הכנסת יעקב ליצמן בבית המשפט
חבר הכנסת יעקב ליצמן בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לליצמן, אשר קיים קשרי ידידות עם בעל העסק ונהג לקנות בו מוצרים מדי שבוע, הובהר כי הסרת המגבלות מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור. למרות זאת, הוא המשיך בבקשתו להסיר אותן. "בכל אלו ניצל ליצמן את מעמדו כדי לקדם אינטרסים כספיים של חברו, בניגוד לאינטרס לשמירה על בריאות הציבור שעליו הוא הופקד כסגן שר הבריאות", מסר היועמ"ש.