פרשת מותה של ליטל יעל מלניק: החשוד יואשם ברצח בנסיבות מחמירות

פרקליט המדינה הודיע כי החליט להגיש כתב אישום חמור נגד אדוארד קצ'ורה. משפחתה של הנערה: "צעד ראשון וחשבו למיצוי הדין ולהשגת צדק - לא ננוח עד שנוודא שהרוצח יישאר בכלא עד סוף ימיו"

זמן צפייה: 02:31

פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט הבוקר (חמישי) להגיש כתב אישום נגד אדוארד קאצ'ורה בעבירת רצח בנסיבות מחמירות, של הנערה ליטל יעל מלניק. בימים האחרונים ביצעה המשטרה מספר השלמות חקירה, עליהן הורה פרקליט המדינה בישיבה שנערכה בראשותו.

המשטרה תגיש בשעות הקרובות הצהרת תובע לבית המשפט, שבה תבקש את המשך מעצרו של קאצ'ורה עד להשלמת הכנת כתב האישום והגשתו לבית המשפט ביחד עם בקשה למעצרו עד תום ההליכים, בימים הקרובים.

החשוד אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
החשוד אדוארד קצ'ורה בבית המשפט

משפחת מלניק מסרה הבוקר: "היום, חודשיים למותה של ליטל יעל ז"ל. החלטת הפרקליטות הינה צעד ראשון וחשוב למיצוי הדין עם החשוד ולהשגת צדק עבור ליטל יעל מלניק ז"ל, שפתיל חייה הצעיר נקטע בגיל 17 במעשיו האכזריים של מי שהיה אמור להגן עליה. אנו לא ננוח ונמשיך במאבק עד אשר נוודא שהרוצח יישאר בכלא עד סוף ימיו. תודה גדולה לכל מי שתמכו וחיבקו אותנו. אנו מבקשים שתמשיכו להיות לצידנו עד הסוף".

אחותה של ליטל יעל, רות, אמרה על ההחלטה כי "מגיע לו להיקרב בכלא כל החיים שלו, לא לראות אור יום. אחותי כבר לא תראה אור יום, גם לו לא מגיע לראות אור יום. סוף סוף אנשים מבינים שמדובר ברוצח, שרצח, בנסיבות מחמירות - לא באדישות, לא ברשלנות ולא בשום דבר אחר. הוא רצח את אחותי בנסיבות מחמירות"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-2112021149' autoplay='0' credit='' desc='אחותה של ליטל יעל מלניק, רות, על הצהרת התובע' poster='' kid='1_s4ugfaeq' duration='122']

ליטל יעל מלניק ואחותה רות
ליטל יעל מלניק ואחותה רות | צילום: באדיבות המשפחה

"היום זה בדיוק חודשיים מאז שנרצחה הנכדה שלי", אמרה סבתה של ליטל יעל, לודמילה, לאחר החלטת הפרקליט, "לא ישנתי כל הלילה, הסתכלתי על הקיר, היום באמת כל הזמן חשבתי מה היה לה? מה היא חשבה? האם היו לה כאבים?" , וסיכמה בכך שאמרה "היום זה יום טראגי בשבילנו, אבל גם שמח כי קיבלנו הצהרת תובע, ואני חושבת שהוא יישאר בכלא עד סוף החיים שלו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-justice-2112021149' autoplay='0' credit='' desc='סבתה של יעל ליטל מלניק, לודמילה, על הצהרת התובע' poster='' kid='1_s4ugfaeq' duration='122']

עורכות הדין אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס המייצגות את המשפחה הוסיפו: "אנחנו מברכות על החלטת הפרקליטות. מהרגע הראשון היה לנו ברור שזאת ההחלטה הנכונה. נמשיך לעקוב אחר ההליך וללוות את המשפחה עד שהצדק ייעשה"

יו"ר נעמת, חגית פאר, על ההחלטה: "חבל שהמשפחה הייתה צריכה לעבור שבעת מדורי גיהנום בדרך להחלטה הזאת. ראוי היה שהפעולות הנמרצות יעשו מלכתחילה ולא רק לאחר שקמה מחאה ציבורית- יכול היה להימנע סבל רב ממשפחה שכבר איבדה את היקר לה מכל".

כזכור, נשיא בית משפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, קיבל ביום שני האחרון את הערעור של המשטרה והחליט כי קצ'ורה יישאר במעצר והאריך את מעצרו ביום אחד. בקביעתו אמר השופט כי "בחוות דעתו של מומחה מהמכון לרפואה משפטית ניתן ללמוד כי המוות מגרם ככל הנראה מחסימת צינור הנשימה, בחוות דעת אחרת ניתן ללמוד כי ידיעה של המנוחה נקיות מה ששולל את האפשרות שהיא עצמה כיסתה עצמה בחול".

"ניתן להגיע למסקנה כי מעשיו היו הגורם העיקרי שהוביל לסיטואציה שנמצאה הגופה, ומכאן כך לכאורה ראיות ישירות למעורבותו בארוע ההמתה" הוסיף שפירא, ובנוסף לכך אמר כי "מדובר באדם בוגר המודע למצב קטינה הנותנת בו אימון ומשתף איתה פעולה בארוע שמוביל למוות לא ניתן להתעלם בין היתר באמירה מהודאתו ב-24 לאוקטובר"

ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק

מאותה אמירה, כפי שסיפר השופט שפירא, "ניתן להבין שיתכן שחלק ממניעיו להגיע לעבודה בבית חולים פסיכיאטרי היו בין היתר ליצור קשר מסוג הקשר שהוביל לארוע ההמתה".

כזכור, קצ'ורה שוחרר השבוע למעצר בית לאחר 59 ימים במעצר. זאת, בעקבות עיכובים בחקירה שנגרמים בשל אופי המקרה "המסובך משפטית וחקירתית" לפי קצין המשטרה האחראי על התיק, רפ"ק תומר קסלסי. סבתה של מלניק התרעמה על ההחלטה ואמרה לשופטת: "אין לך ילדים? את נורמלית?".