המחוזי הפך את ההחלטה: החשוד ברצח ליטל יעל מלניק יישאר במעצר

לאחר החלטת ביהמ"ש לשחרר ממעצר את אדוארד קצ'ורה עקב קשיים בחקירה, השופט רון שפירא קיבל את ערעור המשטרה והאריך את מעצרו ביום אחד. "מדובר באדם בוגר המודע למצבה של הקטינה שנתנה בו אמון"

זמן צפייה: 01:21

נשיא בית משפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, קיבל הערב (שני) את הערעור של המשטרה והחליט כי אדוארד קצ'ורה, החשוד ברצח ליטל יעל מלניק ישאר במעצר והאריך את מעצרו עד מחר.

בקביעתו אמר השופט כי "בחוות דעתו של מומחה מהמכון לרפואה משפטית ניתן ללמוד כי המוות מגרם ככל הנראה מחסימת צינור הנשימה, בחוות דעת אחרת ניתן ללמוד כי ידיעה של המנוחה נקיות מה ששולל את האפשרות שהיא עצמה כיסתה עצמה בחול".

"ניתן להגיע למסקנה כי מעשיו היו הגורם העיקרי שהוביל לסיטואציה שנמצאה הגופה, ומכאן כך לכאורה ראיות ישירות למעורבותו בארוע ההמתה" הוסיף שפירא, ובנוסף לכך אמר כי "מדובר באדם בוגר המודע למצב קטינה הנותנת בו אימון ומשתף איתה פעולה בארוע שמוביל למוות לא ניתן להתעלם בין היתר באמירה מהודאתו ב-24 לאוקטובר"

מאותה אמירה, כפי שסיפר השופט שפירא, "ניתן להבין שיתכן שחלק ממניעיו להגיע לעבודה בבית חולים פסיכיאטרי היו בין היתר ליצור קשר מסוג הקשר שהוביל לארוע ההמתה".

כזכור, קצ'ורה שוחרר היום למעצר בית לאחר 59 ימים במעצר. זאת, בעקבות עיכובים בחקירה שנגרמים בשל אופי המקרה "המסובך משפטית וחקירתית" לפי קצין המשטרה האחראי על התיק, רפ"ק תומר קסלסי. סבתה של מלניק התרעמה על ההחלטה ואמרה לשופטת: "אין לך ילדים? את נורמלית?".