אישום נגד צוות "גן הזוועות": המנהלת הורתה לקשור פעוטות, הסייעות היכו ובעטו

כתב האישום שהוגש נגד הגננת ליטל ברסי, מנהלת הגן, מייחס גם עבירות תקיפה ל-3 סייעות שעבדו בו, וארבעתן מואשמות כי תקפו 11 פעוטות בהזדמנויות רבות - בין היתר על ידי מכות, משיכות, הטחות והשלכת חפצים לעברם. "ברסי הייתה עדה לאירועים בהם סייעות נקטו באלימות ותקפו קטינים - אך נמנעה מלדווח לגורמים הרלוונטיים"

תיעוד ההתעללות ב"גן הזוועות" ברמלה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד ליטל ברסי בת ה-42, מנהלת גן "המשפחתון של טולי" ברמלה, בגין עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש, שידול לתקיפה והפרת חובת דיווח. כמו כן, כתב האישום מייחס ל-3 סייעות, בטי זיתון, ענבר דוניו וקלודין מאיר עבירות של תקיפת קטין, כל אחת לפי חלקה.

על פי כתב האישום, ברסי יחד עם שלושת הסייעות שעבדו בגן תקפו 11 פעוטות בהזדמנויות רבות ושונות בגן, בין היתר על ידי מכות, משיכות, הטחות, השלכת חפצים והתנהגויות אלימות וכוחניות אחרות.

ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות
ליטל ברסי, בעלת הגן ברמלה שבו על פי החשד התעללו בפעוטות

"ברסי הייתה מודעת לאווירה האלימה בין היתר על ידי כך שעודכנה מספר רב של פעמים על ידי הורי הקטינים בדבר סימני חבלה על גופם", נכתב בכתב האישום. בנוסף, למרות שידעה על המתרחש, היא נמנעה מלדווח לגורמים הרלוונטיים "ואף נהגה בעצמה בצורה כוחנית כלפי הפעוטות".

בתוך כך, כתב האישום מתאר גם את מעשיה של הסייעת זיתון בעת שעבדה בגן: "זיתון נהגה להכות ולבעוט בפעוטות הגן, למשל, נהגה להכות את אחד הפעוטות באמצעות ידה בראשו, ובשני מקרים אחרים בעטה זיתון בפעוטות בזמן ששיחקו בחצר - בפעוט אחד בעטה בבטנו ואילו בפעוט אחר בעטה בחזה". מקרה אחר שתואר בכתב האישום, זיתון הכתה בפעוטה ששכבה על מיטה בגן בראשה באמצעות חבילת מגבונים, ובהזדמנויות אחרות עם כפכפים.

לגבי הסייעת דוניו, תואר בתכב האישום: "נהגה לאחוז בחוזקה בפעוטות ואף לגרור אותם ברחבי הגן. כמו כן, במקרה אחד קשרה את אחד הפעוטות לכיסא באמצעות חיתול בד, וזאת על פי הנחייתה של מנהלת הגן ברסי". במקרה אחר שתואר, דוניו הרימה סנדל מהרצפה והעיפה אותו לכיוונו של אחד הפעוטות שהיה בצדו השני של החדר.

על הסייעת מאיר: "נהגה לאחוז ולמשוך בכח פעוטות וכן להטיחם בחוזקה. באחד המקרים ניגשה מאיר לפעוט שרץ בחצר, אחזה בידו והובילה אותו בכח לתוך הגן שהיה ריק באותה העת. מאיר הושיבה את הפעוט בחוזקה על כיסא, יצאה וסגרה אחריה את דלת היציאה מן הגן כשהיא מותירה את הפעוט בוכה כשהוא לבדו בחדר". ובמקרה נוסף על פי כתב האישום, בזמן שאחד הפעוטות רכב על בימבה בחצר, מאיר תפסה אותו בחוזקה בידו, נשאה אותו לצידה השני של החצר בזמן שהיא אוחזת בו באוויר והטיחה אותו על ספסל.

בד בבד, הוגשה בקשה להארכת התנאים המגבילים כנגד ארבע הנאשמות, והוטל עליהן איסור לעסוק בכל עבודה שמעורבים בה קטינים ואיסור ליצור קשר ישיר או עקיף עם המעורבים בפרשה.