פרשת "גן הזוועות" ברמלה: נעצרו הורים שהפגינו מול בית הגננת

עשרות הורים מחו סמוך לביתם של ליטל ומשה ברסי, הבעלים של "המשפחתון של טולי" שבו נחשפה התעללות בפעוטות. עימותים פרצו במקום עם שוטרים שטענו כי ההפגנה לא חוקית, ושני משתתפים נעצרו

זמן צפייה: 00:28

פרשת "גן הזוועות" ברמלהזוג הורים נעצר הערב (ראשון) בהפגנה שנערכה מול ביתם של ליטל ומשה ברסי, בעלי "המשפחתון של טולי" שבו נחשפה בחדשות 13 פרשת התעללות בפעוטות.

עשרות הורים ופעילים מחו במקום, ועימותים פרצו במקום עם כוחות המשטרה, שניסתה לפזר את ההתקהלות בטענה כי מדובר בהפגנה לא חוקית. נטען כי שוטרים ממשטרת גן יבנה לקחו בידורית מאחת האימהות כדי לפזר את ההפגנה ותוך כדי הפילו אותה על הרצפה. האם, כך על פי הטענות, קיבלה מכה בראש וטופלה על ידי צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום.

עוד בחדשות 13:

עדות אחת הסייעות מגן הזוועות: "זה לא היה במטרה להכאיב"

הפגנת הורים מול בית הגננת מ"גן הזוועות": "אישה רעה, פושעת"

"הטיחו, גררו והשפילו": כתב אישום נגד 4 סייעות מ"גן הזוועות"

עימותים בהפגנה מול ביתה של הגננת ליטל ברסי מ''גן הזוועות'' ברמלה
עימותים בהפגנה מול ביתה של הגננת ליטל ברסי מ''גן הזוועות'' ברמלה | צילום: חדשות 13

מני חרתי וחן כהן, הורים לילדים בגן, ניסו להגן על האם שנפלה. על פי הטענות, השוטרים קפצו עליהם, ריתקו אותם לרצפה והכניסו אותם לניידת.

יוסי חברה, ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך שבתו עברה התעללות על ידי כרמל מעודה, מסר: "שוב אנחנו עדים לדרך שבה פועלת משטרת ישראל כלפי נפגעי עבירה. מדובר בהורים שהגיעו להפגין וזוהי זכותם הדמוקרטית. גם במגבלות הקורונה יש אישור להפגנות.. למה בלפור אפשרי ומול בית של מתעללות לכאורה אסור? מעניין שעל מתעללות בילדים שומרים ומלווים היטב ועל ההורים מגיבים באלימות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2010182252' autoplay='0' credit='' desc='הפגנה מול ביתה של ליטל ברסי ' poster='' kid='1_zdhsvl6p' duration='']

כזכור, הפרשה נחשפה באוגוסט האחרון בחדשות 13. במוקד הפרשה - חשד להתעללות בפעוטות באופן תדיר בגן, על ידי הצוות. בין העצורים היו בעלת הגן, בעלה ושבע סייעות. הפרשה עוררה סערה בקרב הורים רבים שיצאו להפגין נגד היעדר הפיקוח על הגנים ועל הקלות בענישה במקרים דומים.

כשבועיים לאחר חשיפת הפרשה הוגשו כתב אישום נגד ארבע סייעות, בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין ותקיפת קטין על ידי אחראי. הנאשמות הן רוחמה סעד בת 37, נירית שויד בת 46, ננה צאצאשווילי בת 50 ואורלי שרגני בת 37.

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

מכתב האישום החמור עלה כי הנאשמות התעללו ותקפו 26 קטינים לאורך תקופה ארוכה, תוך שימוש בחפצים שונים. בין היתר, בכך שאחזו בהם בחוזקה, משכו בידיהם וברגליהם וגררו אותם, הרימו את הקטינים והטיחו אותם בחוזקה על מזרונים או על כסאות, סטרו לקטינים, השליכו חבילות מגבונים וצעצועים על הקטינים.

בנוסף, כך עולה מהאישום, נהגו הנאשמות רוחמה סעד ונירית שויד להשפיל את הקטינים בכך שפיזרו חטיפים על הרצפה ואילצו אותם לאכול מהרצפה. כמו כן, נהגו להצליף בקטינים באמצעות חיתול בד. "הנאשמות התעללו התעללות שיטתית בקטינים חסרי ישע, שנחשפה בשמונה מצלמות במשך תקופה לא מבוטלת של כחודש וחצי, בהיותן אחראיות עליהם", כך נכתב.