שחרור מוקדם לסייעת מהגן של כרמל מעודה: "מפקירים את ילדינו"

ועדת השחרורים הודיעה כי תקצר את עונש המאסר של לירז תפארת-נתן משנתיים לשנה. היא צפויה להשתחרר בעוד כחודש מנווה תרצה, כשאת החודש הקרוב היא תעביר במעצר בית. המדינה לא התנגדה למהלך. ההורים זועמים: "היא היתה שם כשכרמל התעללה בכל הילדים. איך בכלל משחררים אותה?"

לירז תפארת נתן, הסייעת בגן של כרמל מעודה
לירז תפארת נתן, הסייעת בגן של כרמל מעודה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ועדת השחרורים הודיעה היום (שלישי) על קיצור עונש המאסר של לירז תפארת נתן, הסייעת בגן של כרמל מעודה, ממשך זמן של שנתיים לשנה. תפארת נתן צפויה להשתחרר בעוד כחודש מנווה תרצה, כשאת החודש הזה, היא תעביר בביתה תחת מעצר בית. את הבקשה לשחרור מוקדם הגישה תפארת נתן באמצעות עורכת דינה, עו"ד חן מאירי, ולאחר שהמדינה לא התנגדה לשחרורה.

הטענה עליה התבססו תפארת נתן ועורכת דינה, לשחרור המוקדם הוא "הליך שיקומי" שהיא עברה ועוברת בבית הסוהר, ובקשתה להשתחרר להמשך הליך השיקום בהוסטל. יוזכר כי בדצמבר 2021, בית משפט השלום בפתח תקווה גזר על תפארת נתן 24 חודשי מאסר בפועל. לאורך ההליך המשפטי, היא לא הביעה חרטה בביהמ"ש או בפני ההורים, לא הודתה במעשיה וטענה לחפותה. היא הורשעה בהתאם לסרטונים שתיעדו את מעשיה הכוללים מכות, משיכות של הראש, הצלפות, הטחות ועוד.

ניקול דניאל, אמם של גיא ועומר | צילום: חדשות 13

ניקול דניאל, אמא של שני בנים מהגן, הגיבה להחלטת הוועדה ואמרה: "אנחנו כואבים, והפעם מופתעים שהמדינה שוב מפקירה את הילדים שלנו. המדינה הוכיחה כי המוגנות של הילדים לא לנגד עיניה כשהיא לא מתנגדת לבקשת השחרור. הבן שלי רותק לכסא במספר הזדמנויות למרות שהוא נצפה בסרטון בוכה, מתפתל ומנסה להשתחרר, הצליפה בו עם מטלית, הטיחה אותו למזרן, הכתה אותו, סטרה לו, משכה את ראשו לאחור. היא היתה שם כשכרמל התעללה בכל הילדים. איך בכלל משחררים אותה?".

מ"מטה המאבק למען הילדים" נמסר: "מדובר בהחלטה בזויה וחסרת כל היגיון. מדובר בפרשה שזעזעה את המדינה ולירז תפארת נתן היתה שם. היא חלק בלתי נפרד ממה שכרמל מעודה עשתה לילדים האלו. העונש שנגזר עליה היה מגוחך מלכתחילה וכעת מקלים עליה אף יותר. המסר שעבר כיום למתעללות ותוקפות ילדים הוא ברור - תכנסי לכלא ומקסימום תשוחררי מוקדם, זה בדיוק מה שמעבירה המדינה כיום בהסכמתה לשחרור. ההורים הם אלו שמתמודדים עם ההשלכות של המעשים שלה יום ויום, ומשקמים את הילדים, והיה ראוי שהמדינה תראה אותם לפני שרואה את זכויותיה של לירז".

יו''ר הקואליציה אופיר כץ
יו''ר הקואליציה אופיר כץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ מתח ביקורת על שחרורה המוקדם של לירז תפארת נתן: "עצוב ומרתיח שעד שמורגשת התקדמות מסוימת במערכת, התקדמות שנלחמתי עליה יחד עם ההורים שנים, אנחנו חוזרים אחורה. מתעללות בפעוטות צריכות לשבת בכלא, וצריכות לשבת זמן ממושך. איפה ההרתעה? אם הפרקליטות תומכת בצעד כזה ומסרבת לקיים את כוונת המחוקק, ניתן מענה בחקיקה מחמירה וחדה יותר. אקיים דיון בכנסת בנושא, תשובות צריכות להינתן לציבור".

ערן צימרין, נשיא אל"י - האגודה להגנת הילד, הוסיף: "אין צדק בוועדת שחרורים. מדובר בהחלטה מסוכנת המכשירה ונותנת לגיטימציה לפגיעה בילדים במדינת ישראל. אל"י, ששיגרה לוועדת השחרורים בקשה שלא להקל על עונשה של הסייעת, מביעה זעזוע עמוק מההחלטה ורואה בעונשים מקלים פוטנציאל ממשי להעלאת הפגיעות בילדים".

כרמל מעודה
כרמל מעודה

פרשת ההתעללות בפעוטון "בייבי לאב" בראש העין, שהיה בבעלותה של כרמל מעודה נחשפה אי אז בסוף שנת 2019, כשאור יחיא, סייעת בגן - נחשפה לאלימות והגישה תלונה במשטרה נגד הגננת כרמל מעודה. לפעוטון הגיעו פעוטות בגילים שלושה חודשים עד שלוש שנים.

תחילה, מעודה הכחישה את ההאשמות נגדה, ורק לאחר שנחשפו והופצו סרטונים בהם תיעוד של מעודה מכה פעוטות, קושרת אותן לכיסאות ומטיחה אותם לעבר המזרון - מעודה הודתה. ביולי 2021, בית המשפט גזר על מעודה 9.5 שנות מאסר על התעללות ותקיפת פעוטות.