8 שנים אחרי שנמצאה ללא רוח חיים: נעצר חשוד ברצח ליאורה חיות

גופתה של האמנית שהתגוררה בשכונת פלורנטין נמצאה בינואר 2015 בביתה שעלה באש, ותחילה היה נראה כי היא נחנקה מהעשן, אך ככל שחלף הזמן עלה החשד כי היא נרצחה. כפי שנחשף בחדשות 13, דגימת DNA העלתה אפשרות לחשוד פוטנציאלי - וכעת נעצר תושב ת"א בן 31 בחשד למעורבות באירוע

זמן צפייה: 01:25

כפי שנחשף בחדשות 13: שמונה שנים אחרי שהאמנית ליאורה חיות נמצאה ללא רוח חיים בדירתה בתל אביב שעלתה באש, המשטרה הודיעה הבוקר (שלישי) כי נעצר חשוד במעורבות באירוע, תושב תל אביב בן 31. בתום דיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בתל אביב, הוארך מעצרו של החשוד בשישה ימים.

עורך דינו של החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, ניר אלפסה, טען כי "החשוד מכחיש כל קשר לחשדות", והוסיף: "בית המשפט כתב בהחלטתו שמדובר בחשד ראשוני בלבד וגם אסר פרסום פרטי החשוד מאחר ואין לדעת אם בסופו של יום החשדות יובילו לאישום של ממש. יוזכר שהמשטרה עצרה בעבר חשודים אחרים במעשה, ושיחררה אותם ללא תוצאות. נמתין בסבלנות להתקדמות החקירה, שנמצאת בתחילתה".

ליאורה חיות שנרצחה בדירתה בשכונת פלורנטין בת''א
ליאורה חיות שנרצחה בדירתה בשכונת פלורנטין בת''א

חיות מצאה את מותה בינואר 2015, כאשר כבאים שהוזעקו לכיבוי שריפה ברחוב חצרים שבשכונת פלורנטין בדרום תל אביב מצאו את גופתה. בתחילה נראה שחיות נחנקה מהעשן, אבל ככל שחלף הזמן עלה החשד כי מדובר בהצתה וכי חיות נרצחה.

לחוקרי השריפות של כיבוי אש לא היה ספק כי מדובר בהצתה מכוונת לאור הנזק שנגרם בתוך הדירה. במשטרת מחוז תל אביב הקימו צוות חקירה מיוחד שיברר כיוונים של רצח, אבל מאז ועד השנה שעברה לא הייתה כל התפתחות ולמשטרה לא היו חשודים והתיק נשאר פתוח.

השריפה בדירתה של ליאורה חיות בשכונת פלורנטין בת''א
השריפה בדירתה של ליאורה חיות בשכונת פלורנטין בת''א

באוגוסט 2022 נחשף בחדשות 13 כי חלה התפתחות דרמטית בפרשה, כשממצאים שנאספו על ידי אנשי המעבדה לזיהוי פלילי בזירה - הצליחו להפיק דגימת D.N.A של חשוד פוטנציאלי שהיה בדירה. במשטרה ביצעו מספר פעולות סמויות, עד שכאמור הגיעו לחשוד שנעצר.