היועמ"ש נגד פעילת ימין: "להסיר הפרסומים נגד בנה של בן ארי"

לאחר שפעילה הפיצה סרטונים וטענות כזב כי בנה של התובעת בתיקי נתניהו תקף שוטר בהפגנה בבלפור, מנדלבליט הגיש בקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת: "מעלה פרסומים בצורה אינטנסיבית ואובססיבית"

זמן צפייה: 01:23

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש בקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת נגד פעילת ימין שהפיצה סרטונים וטענות כזב, לפיהן בנה של אחת מהפרקליטות בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ליאת בן ארי, תקף שוטר בהפגנה בבלפור. כמו כן, התובעת הגישה תלונה במשטרה על איומים נגדה ונגד משפחתה.

בבקשה שהוגשה מטעמו של מנדלבליט נכתב כי פעילת הימין "מציגה מידע חסר בסיס בצורה אינטנסיבית ואובססיבית שמטרתם לפגוע בנפגעת ובילדיה, כמו גם לפגוע בתפקודה של הנפגעת כתובעת בתיקי ראש הממשלה, באמצעות יצירת לחץ של פרסומים ואיומים על בנה של הנפגעת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרשת "גן הזוועות": "אלימות שיטתית – קיימים מאות סרטונים"

9 חודשי עבודות שירות לרונן ביטי שהורשע בעבירות מין בקטינות

המרוץ לחיסון: המכון הביולוגי יחל ניסויים בבני אדם אחרי החגים

ליאת בן ארי
ליאת בן ארי | צילום: חדשות 13

"התנהלותה של ההפעילה עד כה מלמדת כי היא עשויה לא להימנע גם בעתיד מלשוב ולהטריד את הנפגעת ובני משפחתה, ומעלה אף חשש להסלמה בדרכי ההטרדה הנעשות כלפי הנפגעת ובני משפחתה".

יו"ר ארגון הפרקליטים, אורית קורין, מסרה כי "אנו עדים להתקפות הולכות ומתגברות כנגד הפרקליטים שעוסקים בתיקי ראש הממשלה ובראשם ליאת בן ארי. בשבועות האחרונים ניצבת בן ארי מול מתקפות חסרות תקדים הכוללות גם איומים על בני משפחתה. לא נאפשר לאיש לנסות להרתיענו מביצוע עבודתנו כשליחי ציבור ללא חת. בן ארי עומדת בחזית אל מול גורמים רמי מעלה באופן מקצועי, ביושרה ובמסירות אין קץ. אני מברכת על צו המניעה שביקש היועץ - זהו באמת צו השעה".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע פורסם בחדשות 13 כי בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למשטרה, הוחלט לתגבר באופן משמעותי את האבטחה סביב עו"ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה. במשטרה החליטו לא לקחת סיכונים, ולהציב סביבה מאבטחים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. עד כה היו אירועים נקודתיים שבהם נשמעו איומים כלפי הפרקליטה, אך כאמור מדובר בעליית מדרגה, כאשר בשבועיים האחרונים התקיימו הפגנות ליד ביתה והופצו סרטוני הסתה נגדה.