החקירה הסתיימה: "נמצאו ראיות נגד החשודים בסחיטת עמוס לוזון"

במשטרה סיימו את חקירת שלושת הצעירים שנחשדו בניסיון לסחוט את איש העסקים עמוס לוזון, שתועד בסרטון אינטימי. אחד מהם, בן 28, הוא שצילם לכאורה את הסרטון והעביר אותו בוואטסאפ לחבריו. חשוד נוסף, בן 19, אחראי לכאורה על ניסיון הסחיטה. עם זאת, במשטרה לא פירטו מה חלקו של הצעיר השלישי - בנו של שופט מחוזי - וההערכה היא כי לא יוגש נגדו כתב אישום

זמן צפייה: 01:07

המשטרה הודיעה הבוקר (שלישי) כי סיימה את חקירת שלושת החשודים בסחיטה של איש העסקים עמוס לוזון, שתועד בסרטון אינטימי בבריכה בביתו - ומסתמן כי כתב אישום יוגש רק נגד שני הבגירים, ואילו נגד הקטין, בן של שופט מחוזי, לא יוגש כתב אישום. הסעיפים המיוחסים להם: סחיטה באיומים, פגיעה בפרטיות והטרדה מינית. התיק הועבר לפרקליטות.

כזכור, לדברי לוזון אדם התקשר אליו ודרש ממנו כסף בתמורה לאי-הפצת הסרטון. לוזון לא שילם - והסרטון הופץ. במקביל, נורו יריות לעבר בית זוגתו לשעבר ואם ילדיו בפתח תקווה. בעקבות האירועים הללו החליט מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, להטיל החקירה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז, שעצרו את החשודים.

מהמשטרה נמסר: "היחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז ניהלה בשבועיים האחרונים חקירה מואצת, במסגרתה עצרה שני תושבי כפר שמריהו וקטין נוסף, וחקרה חשודים נוספים, בחשד למעורבות בסחיטת איש עסקים באזור השרון, לרבות חשד לתיעוד והפצת סרטון בעל תוכן מיני בניגוד לחוק. בתוך כך, חוקרי הימ"ר ניהלו תחת קורת גג אחת חקירה המתמקדת בשני אירועים, סחיטה מינית וירי לעבר בית ילדיו של הקורבן, כאשר בשלב זה הסתימה כאמור החקירה באירוע הסחיטה המינית ואילו חקירת תיק הירי נמשכת".

"היחידה הפעילה בחקירה את כלל האמצעים והיחידות לשם חשיפת זהות החשודים במעורבות לצד חיפוש ותפיסת ראיות שונות, כאשר בהתאם לצורכי החקירה מעצרם הוארך מעת לעת על-ידי בית המשפט. בתום החקירה, הצליחה ימ"ר מרכז לאסוף ראיות הקושרות עפ"י החשד את חלק מהחשודים לעבירות התיעוד תוך פגיעה בפרטיות, סחיטה באיומים והפצת סרטון בעל תוכן מיני בניגוד לחוק, וכלל חומרי החקירה הועברו לעיון והחלטת הפרקליטות".

עמוס לוזון
עמוס לוזון | צילום: חדשות 13

לפי המשטרה, נמצאו ראיות נגד שלושת החשודים והתיק הועבר לפרקליטות. מהחקירה עלה כי בנו של איש העסקים, בן 28, הוא זה שצילם את הסרטון. לאחר מכן העביר אותו בוואטסאפ לחבריו - אחד מהם בן 19 - החשוד בניסיון הסחיטה. במשטרה הצליחו להגיע לקבוצת הוואטסאפ שבה שוחחו החשודים על ניסיון הסחיטה. עם זאת, במשטרה "התפתלו"  ולא פירטו מה חלקו של החשוד הקטין, שהוא בן של שופט בבית משפט מחוזי.

Whatsapp Image 2023 08 08 At 2
אחד החשודים בסחיטת עמוס לוזון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מוקדם יותר השבוע נחשף כי הטלפון שבאמצעותו נעשו השיחות נתפס על-ידי השוטרים בעת מעצרו של אחד החשודים. בנוסף, המשטרה ערכה עימות בין בנו של השופט וחשוד נוסף - שהטילו את האשמה האחד על השני וסתרו את גרסאותיהם.