"חוק דרעי": היועמ"שית תציג קשיים משפטיים, אך לא תתנגד

מסתמן כי גלי בהרב-מיארה תציג עמדה שלפיה התיקון לחוק שבאמצעותו יו"ר ש"ס - שהורשע פעמיים בפלילים - יוכל לשמש כשר מעלה קשיים משפטיים, אך לא תכריז הוא כי לא-חוקתי ותגן עליו בבג"ץ

זמן צפייה: 01:56

לקראת שבוע דרמטי בכנסת: שני חוקים עומדים בפני קשיים משפטיים - הראשון הוא התיקון ל"חוק דרעי", שבאמצעותו יו"ר ש"ס - שהורשע שוב בפלילים - יוכל לשמש כשר. לחדשות 13 נודע על אודות העמדה הצפויה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. מסתמן כי היא תציג קשיים משפטיים אך לא תכריז כי זהו חוק לא-חוקתי ותגן עליו בבג"ץ - ונראה כי לשופטים יהיה קשה לפסול תיקון לחוק יסוד.

המשוכה השנייה והקשה יותר בהקשר של "חוק דרעי" היא עילת הסבירות. כלומר, מדובר בשאלה האם סביר שאדם שהורשע פעמיים בפלילים יכהן כשר בכיר. שאלה זו לא תידון השבוע, אלא בהמשך.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החוק השני שלגביו יתקיים דיון נוגע לבן גביר ופקודת המשטרה – שם העמדה של היועצת המשפטית הפוכה והיא מתנגדת לה. לדעת בהרב-מיארה, השר לביטחון פנים לא יכול לשלוט במשטרה ולא יכול להחליט על מדיניות החקירות - זאת בשונה מהיחסים בין שר הביטחון לרמטכ"ל. אלא שמי שתיאלץ להגן על פקודת המשטרה תהיה היועצת המשפטית של הכנסת והשאלה כעת היא עד כמה העמדה של היועצת המשפטית לממשלה תישמע.