אישה וילדה נורו למוות בכפר קאסם; חשד: נקמה על הרצח ברמלה

סיהאם מוסראתי (10) ומאי עיסא (29), תושבות רמלה, נרצחו מירי בכפר קאסם. בן 17 נפצע אנושות. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי אלמונים הגיעו ברכב לבית שבו התארחה המשפחה ופתחו באש. נבדק אם הירי בוצע כנקמה על הפיגוע הפלילי ברמלה לפני כחודש, שבו נרצחו ארבעה בני אדם

זמן צפייה: 02:09

רצח כפול בכפר קאסם: סיהאם מוסראתי (10) ומאי עיסא (29), תושבות רמלה, נורו למוות הלילה (בין שני לשלישי) ובן 17 נפצע אנושות. הרקע לאירוע פלילי. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי אלמונים הגיעו ברכב לבית שבו התארחה המשפחה ופתחו באש.

אחד מכיווני החקירה שנבדקים הוא שהירי בוצע כנקמה על הפיגוע הפלילי ברמלה לפני כחודש, שבו נרצחו ארבעה בני אדם. מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב יאיר חצרוני, קיים הערכת מצב בכפר קאסם: "מדובר באירוע חמור ביותר של פגיעה באזרחים חפים מפשע, תוך זילות בחיי אדם, כשהרקע מסתמן כסכסוך בין חמולות".

לפיכך, נמסר מהמשטרה, הטיל מפקד המחוז את החקירה על ימ"ר מרכז והנחה כי כלל המערכים הרלוונטיים במחוז יעמדו לרשות היחידה החוקרת לקידום ותיעדוף התיק, ובמקביל הורה לפעול בכל האמצעים והסמכויות כנגד כל הרבדים של אותן משפחות, הן בגזרת השרון והן בשפלה.

דועאא אבו חילווה, בתה סילה, קרוב משפחתם מוחמד אבו חילווה, תלמיד כיתה ו', ולין מוגרבי
הנרצחים בפיגוע הפלילי: דועאא אבו חילווה ובתה סילה, קרוב משפחתם מוחמד אבו חילווה, ולין מוגרבי

כאמור, לפני כחודש וחצי, אם ובתה, אישה נוספת וילד נהרגו בפיגוע פלילי בעיר רמלה, במהלכו רכב התפוצץ ברחוב הרצל בעיר, והוביל לשריפה בחנות סמוכה. בנוסף, תינוק בן חודשיים נפגע באורח אנוש, ובסך הכל נפגעו 12 אנשים באירוע. שני בני אדם נפצעו באורח בינוני, וחמישה אחרים פונו במצב קל.

זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לפני שבועיים פורסם לראשונה בחדשות 13 כי המשטרה פענחה את התיק - במסגרתו הוגש כתב אישום נגד תושב לוד בן 17. במשטרה מעריכים כי הפיצוץ הקטלני ברמלה התרחש במסגרת סכסוך פלילי, במהלכו בוצע ניסיון לפגוע ברכב המזוהה עם פלג מסוים בארגון הפשע ג'ארושי ברמלה. על-פי החקירה, שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז מרכז, רימון שנזרק לעבר הרכב הוא שהביא לפגיעה בקורבנות ששהו בחנות בגדים סמוכה.

בימ"ר מרכז הצליחו לעצור את החשוד בן ה-17 זמן קצר לאחר הפיגוע הפלילי, בחשד למעורבות באירוע. הראיות המפלילות: מכשיר הטלפון של החשוד ו-DNA שאותר על נצרת הרימון.