"ארצח הומואים": בן 45 מת"א נאשם שאיים לפגוע בלהט"בים

כתב אישום הוגש נגד אלרן רחמני, תושב העיר, לאחר שאיים במספר הזדמנויות שונות לרצוח הומואים ולפגוע במרכז לטרנסג'נדריות בעיר: "ארצח את ההומו הראשון שאראה". הוא נאשם בעבירה של איומים ממניע של עוינות כלפי ציבור מחמת נטייה מינית

דגל הגאווה
דגל הגאווה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

כתב אישום הוגש היום (חמישי) כנגד אלרן רחמני, בן 45 מתל אביב, לאחר שנעצר בחשד שאיים לרצוח להט"בים ולפגוע במרכז לנשים טרנסג'נדריות. כתב האישום מייחס לרחמני עבירה של איומים ממניע של עוינות כלפי ציבור מחמת נטייה מינית.

מכתב האישום, שהגישה עו"ד פמלה בנימין, עולה כי רחמני התקשר בסוף מאי למרכז לנשים טרנסג'נדריות בת"א "וטען בכזב כי הוא רוצה לתרום חפצים למרכז, שאותו כינה 'מרכז לקוקסינלים וכאלה באזור ת"א', תוך שהוא מבקש מהעובד בטלפון למסור לו את הכתובת. לאחר שהעובד השיב כי הכתובת חסויה, אמר לו רחמני: 'אתה מבין שבעצם אתם לוקחים חלק ועוזרים לאנשים לחתוך את עצמם ולפגוע בעצמם ולעשות בעצמם מומים''. בעקבות דבריו, שאל אותו העובד כיצד נודע לו על המרכז, ורחמני איים עליו בתגובה: "כשאגיע אליך - אתה תדע, מבטיח לך. אתה מבין שאתה הולך להידקר, נכון"'.

בעקבות השיחה נפתחה חקירה במשטרת ישראל, שבמסגרתה נעצר רחמני. במהלך מעצרו, הוא איים בארבע הזדמנויות שונות כי ירצח הומואים: "ארצח את ההומו הראשון שאראה. אתם הבאתם אותי לעשות את זה". כמו כן, הוא איים שש פעמים על שוטר כשאמר כי ינהג ברכבו במהירות של 180 קמ"ש ויבצע פיגוע דריסה נגד הומואים.

מצעד הגאווה בתל אביב 2023
מצעד הגאווה בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בחקירותיו, התבטא רחמני ואמר כי "קוקסינלים הם סוטים", וכי "על-פי ההלכה משכב זכר שווה עונש מוות" וש"גבר בשמלה זה לא נורמלי". בבקשת המעצר התייחסה עו"ד בנימין לשיחה שיזם רחמני למרכז הנשים טרנסג'נדריות, וציינה כי "תוכן השיחה מלמד שלא מדובר בדברים בעלמא. הניסיון של המשיב לברר את מיקום המרכז מלמד על כוונתו להגיע לשם כדי לממש את האיום שנשמע מפיו בהמשך השיחה".