פוגלמן ללוין: יש לקבוע מועדים נוספים לישיבות על מינויי שופטים

ממלא מקום נשיא העליון שלח מכתב לשר המשפטים וקרא לו לקבוע "בהקדם האפשרי" ישיבות נוספות של הוועדה לבחירת שופטים, "על מנת שנצליח לדון ולבחור שופטים לתקנים הפנויים במערכת"

השר יריב לוין והשופט עוזי פוגלמן
השר יריב לוין והשופט עוזי פוגלמן | צילום: חיים גולדברג, יונתן זינדל / פלאש 90

ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, קורא לשר המשפטים יריב לוין לקבוע מועדים נוספים לישיבות על מינויי שופטים לבתי המשפט השונים. במכתב ששלח היום (חמישי) ללוין, כותב פוגלמן כי "המחסור החמור בשופטים בערכאות השונות, כמו גם העומס על מערכת המשפט מוכרים. משכך, אבקש כי ייקבעו בהקדם האפשרי ישיבות נוספות של הוועדה, על מנת שנצליח לדון ולבחור שופטים לתקנים הפנויים במערכת".

שלשום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי השר לוין לא קיים הצבעה בוועדה לבחירת שופטים בנוגע למועמדותם של שופטים לבית המשפט המחוזי בירושלים, בעקבות התנגדותו לקידום אפשרי של השופטת ג'ויה סקפה-שפירא, שפסיקותיה עוררו זעם בימין.

איתמר בן גביר והשופטת ג'ויה סקפה-שפירא
איתמר בן גביר והשופטת ג'ויה סקפה-שפירא | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 | אתר הרשות השופטת

יום קודם לכן פורסם בחדשות 13 כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פעל גם הוא כדי לסכל את קידומה של סקפה-שפירא, שהגישה כתב אישום נגדו בעת שעבדה כפרקליטה במחוז ירושלים. בין היתר, השופטת עוררה זעם מימין כאשר הרשיעה את לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא שנהגה באלימות לא מוצדקת כלפי פלסטינית, וכן לאחרונה לאחר שהורתה על שחרורם של שני פלסטינים שהביעו תמיכה בחמאס לאחר טבח 7 באוקטובר.