לוין בתשובה לבג"ץ: מתקיים מו"מ על הרכב הוועדה לבחירת שופטים

לקראת הדיון בעתירות שהוגשו נגדו, אמר שר המשפטים לשופטי בית המשפט העליון כי רק בסמכותו לכנס את הוועדה וכי ייתכנו התפתחויות בנוגע להרכבה. בנוסף, לוין ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף את היועמ"שית פעם נוספת וכתב כי היא "פגעה בזכות הממשלה לייצוג הולם ולהליך הוגן"

זמן צפייה: 01:17

לקראת העימות הבא בין הממשלה ובית המשפט: בתשובה שנתן היום (רביעי) שר המשפטים יריב לוין לבג"ץ בעניין העתירה על אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים, הוא טען כי מתקיים כעת משא ומתן על הרכב הוועדה. בנוסף, לוין כתב כי רק בסמכותו לכנס את הוועדה וכי מתקיים משא ומתן בנוגע להרכבה. בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי פרקליטו של לוין, עו"ד אוהד שלו, יקבל 93 אלף שקלים תמורת הייצוג שלו מול בג"ץ.

לוין אף ניצל את ההזדמנות ותקף בתשובתו את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. "היועצת בחרה להביא את עמדתו של לוין באופן לא סדור וללא תימוכין בניגוד לחובותיה כלפיו כבאת כוחו", נכתב בהודעתו של שר המשפטים, "היועצת פגעה בזכותם של לוין והממשלה לייצוג הולם ולהליך הוגן. עמדתה של היועצת הינה עמדה רדיקלית שסותרת גם עמדות יועץ קודמות".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי נתניהו הפקיד בידי הנשיא יצחק הרצוג על-ידי פרקליטו, עו"ד מיכאל ראבילו, מכתב התחייבות שבו הוא התחייב לוויתורים. מכתבו של נתניהו הגיע לאחר שהושגה הסכמתו של לוין לפשרה, בתנאי שיעשה שינוי בהרכב הוועדה למינוי שופטים. גורמים בסביבתו של לוין אמרו כי הוא אף מוכן להחיל את השינוי מהכנסת הבאה - ובלבד שכוחם של השופטים יצומצם.

בנוסף, בפנייה ליו"ר המחנה הממלכתי בשבוע שעבר, נתניהו  פרסם סרטון בו אמר: "אני רוצה לפנות לבני גנץ. יש בינינו הרבה מחלוקות, אבל יש בינינו גם הרבה מן המשותף. לשנינו קוראים בנימין. שנינו נלחמנו בשדה הקרב נגד אויב משותף. והיום רוב העם מצפה מאיתנו שנעשה משהו למען מטרה משותפת. הוא רוצה שנגיע להסכמות. אבל כדי להגיע להסכמות צריך לעשות דבר אחד פשוט: לשים בצד את כל התנאים המוקדמים, את כל המכשולים, להיכנס לחדר ולדבר. לכן אני מזמין מחר בבוקר את הצוות שלכם שישב עם הצוות שלנו ונעשה את מה שרוב עם ישראל מצפה לו: נשב ונגיע להסכמות".