הדיון על כשירות לייפר נדחה לאחר שהפסיכיאטר ביקש דחייה בטלפון

ביהמ"ש התכנס כדי להכריע בדבר כשירות הנאשמת בפגיעה מינית לעמוד לדין. החוו"ד של פאנל המומחים לא התקבלה, והאחראי אמר לשופטת בשיחת טלפון כי הם מבקשים דחייה • באוסטרליה זועמים על העיכוב

זמן צפייה: 02:25

הדיון בהכרעה לגבי כשירותה הנפשית של מלכה לייפר לעמוד לדין באוסטרליה בגין פגיעה מינית בתלמידותיה, נדחה היום (שלישי) לאחר שפאנל המומחים הפסיכיאטריים שמונה לבדוק את כשירותה ביקש מבית המשפט דחייה.

מומחי הפאנל, שמונו על ידי בית המשפט, לא היו אמורים להגיע לדיון בנושא, אלא לשלוח את חוות הדעת, שלא הוגשה. הנוכחים המתינו באולם, והשופטת, בצעד חריג, התקשרה בעצמה לפסיכיאטר המחוזי של מחוז צפון, שאחראי על הפאנל, כדי לשאול מדוע היא לא נשלחה. רק אז הוא טרח להגיד שהפאנל מבקש דחייה, והדיון נדחה ל-10 בינואר. מדובר בדיון ה-62 בתיק.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-law-20191210-1452' autoplay='0' credit='' desc=' פרקליטה של לייפר עורך הדין טל גבאי' kid='1_50jf9c48' duration='56'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

משלחת אוסטרלית נפגשה עם נתניהו וגנץ בנוגע להסגרת מלכה לייפר

המתלוננת נגד לייפר: "השפעת ההתעללות המינית תישאר עמי כל חיי"

ועדה רפואית קבעה: מלכה לייפר מתחזה לחולת נפש

מלכה לייפר, החשודה בעבירות מין באוסטרליה
מלכה לייפר, החשודה בעבירות מין באוסטרליה | צילום: צילום מסך

פרקליטה של לייפר, עורך הדין טל גבאי, מסר בתום הדיון: "התבשרנו שהרכב הפאנל ביקש דחייה נוספת. בעניינה של הגברת לייפר הוגשו עשרות חווות דעת מטעם המדינה וההגנה, שקבעו שהגברת לייפר אינה כשירה לעמוד לדין. נגד חוות הדעת הללו עומדות שתי חוות דעת שקבעו שהיא מתחזה. הן נבחנו בבית המשפט ונדחו כליל. אנחנו רוצים לקוות ולהאמין שרעשי הרקע שמלווים את הפרשה לא יחדרו לחדר הפאנל ואנחנו באמת נקבל חוות דעת אובייקטיבית שעולה בקנה אחד עם כל הקביעות שליוו את הפרשה מיומה הראשון, לפיה מדובר במישהי חולה בנפשה שאינה כשירה לעמוד לדין".

באוסטרליה זועמים על העיכובים בהליך המשפטי. בקשת ההסגרה של לייפר הגיעה כבר ב-2014, כשש שנים לאחר שהיא נמלטה לישראל, ומבחינת האוסטרלים מדובר בשערורייה של ממש. הפרשה משפיעה על היחסים בין שתי המדינות. בהתייחסותו למקרה, אמר פרקליט המדינה האוסטרלי: "ההתקדמות הייתה איטית מאוד. זה גורם לתסכול משמעותי".

לפני כחודש וחצי, משלחת של מחוקקים אוסטרלים לשעבר, בהם ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, ג'ון הווארד, נפגשה עם ראש הממשלה נתניהו ולאחר מכן עם יו"ר כחול בני גנץ. חברי המשלחת טענו כי הם קיבלו הבטחה משניהם כי ישראל לא תאפשר עוד דחייה בהליך ההסגרה של מלכה לייפר המבוקשת באוסטרליה בגין 74 אישומים על עבירות מיניות.

ג'רמי ליילבר, נשיא הפדרציה הציונית של אוסטרליה, אמר לחדשות 13 כי "הפגישות עסקו ביחסים הבילטרליים בין אוסטרליה לישראל וסוגיית הסגרת מלכה לייפר עלתה". לדבריו, "הקהילה היהודית באוסטרליה הפכה באחרונה מתוסכלת והבהרנו זאת".

שבוע לפני כן, נפגשו האחיות דסי ארליך וניקול מאייר, המתלוננות נגד לייפר, עם ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון וביקשו ממנו לפעול להסגרתה כדי שתעמוד למשפט במדינה מול האישומים בהתעללות מינית ובפדופיליה. בתום הפגישה אמר מוריסון כי "היחסים עם ישראל מבוססים על ערכים משותפים כמו שלטון החוק וצדק. העליתי את נושא ההסגרה כמה פעמים בפני רה"מ נתניהו ואני מדגיש שוב כי אנו דורשים את הסגרתה במהירות האפשרית".

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, נפגש עם המתלוננות נגד מלכה לייפר
ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, נפגש עם המתלוננות נגד מלכה לייפר

לייפר נאשמת באוסטרליה בגין 74 סעיפים של עבירות מין בתלמידותיה. על כן, לפני כחודש נפגשה משלחת של מחוקקים אוסטרלים לשעבר, בהם ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, ג'ון הווארד, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר מכן עם יו"ר כחול בני גנץ. חברי המשלחת טענו כי הם קיבלו הבטחה משניהם כי ישראל לא תאפשר עוד דחייה בהליך ההסגרה של לייפר.

בחודש יולי קבעה הוועדה הרפואית האחרונה שבדקה את לייפר כי היא מתחזה לחולת נפש - בניגוד לקו ההגנה של לייפר. נוסף לכך, הוועדה הרפואית שקיבלה מסמכים משב"ס על מצבה הרפואי של לייפר - חושדת שהם מזויפים, והעבירה אותם לבדיקת המשטרה.