דגימות DNA, צילומי אבטחה ומרדף: כך נתפס האנס מגדרה

על אף הכחשות החשוד, במשטרה בטוחים כי בן ה-22 מהפזורה הבדואית שנתפס אתמול - הוא האיש שביצע את האונס בליל שישי. על פי הערכות, החשוד עבד באזור, תכנן את מעשיו במשך מספר ימים ולמד את דרכי הגישה לבית. קרובת משפחה של הקורבן: "רגעי פחד ואימה. רוצים לדעת מה הסיבה שהיא הייתה המטרה"

זמן צפייה: 05:22

משטרת ישראל ממשיכה גם היום (ראשון) בחקירת מקרה האונס שהתרחש בליל שישי בגדרה. מעצרו של החשוד בן ה-22 מהפזורה הבדואית הוארך היום ב-9 ימים, ולמרות הכחשותיו, חוקרי ימ"ר מרכז בטוחים כי החשוד שנעצר הוא האיש שביצע את המעשים. חקירה מהירה של המשטרה הביאה למעצר מהיר של החשוד, בזכות ממצאים שנמצאו בזירה, צילומי אבטחה ודגימות DNA.

במשטרה טוענים כי הוא עקב אחרי האישה במשך מספר ימים, תכנן את מעשיו ולמד את דרכי הגישה לבית. החשוד עבד באזור גם באתר בנייה וגם בעבודות מזדמנות. נטען כי הוא הגיע בכוונת תחילה כדי לאנוס את הקורבן, הגיע עם סכין וסלוטייפ על מנת לקשור אותה, וידע לאיזו קומה הוא רוצה להגיע.

עוד נמצאו בזירה דגימות זרע של החשוד ובקבוק שממנו הוא שתה במהלך הבריחה שלו והשאיר אותו בשטח. קצין משטרה בכיר במחוז מרכז מסר לחדשות 13 כי החשוד "נעול" במאה אחוז, שיש דגימות DNA שלו, ראיות ויזואליות וגם ראיות תקשורתיות שקושרות אותו לזירה ולאירוע.

החשוד באונס בגדרה מתועד במצלמות האבטחה
החשוד באונס בגדרה מתועד במצלמות האבטחה

ביחס לשאלה האם המעשה התרחש על רקע לאומני, יש לציין כי לפי שעה החשוד מכחיש כל קשר למעשה על רקע לאומני, ובבקשת הארכת המעצר של המשטרה בבית המשפט לא היה טיעון בעל רכיב שכזה. כרגע מדובר רק על שמועות בעניין.

קורבן האונס קיבלה היום את מכשיר הטלפון שלה והודעתה לשכנים שלה בקבוצת וואטסאפ משותפת: "רק רציתי להגיד תודה לכל אחת ואדם מכם. תודה על העזרה ועל הנתינה. תודה שבזכותכם יש לי כוח להתמודד עם המקרה".

ההודעה שכתבה האישה שנאנסה בגדרה לשכניה
ההודעה שכתבה האישה שנאנסה בגדרה לשכניה

קרובת משפחה של הקורבן אמרה לחדשות 13: "רגעי פחד, רגעי אימה, רגעי חרדה, שיפגע בילדים, שייקח כסף, שייקח תכשיטים. זו לא הייתה המטרה שלו, הייתה פה מטרה מאוד ברורה, ואנחנו רוצים לדעת מה הסיבה שהיא הייתה המטרה".

"אנחנו כמובן מתנפלים על הזירה הזו עם כל היכולת שיש לנו. איתור מצלמות, בדיקות פורנזיות וכמובן בדיקות אנשים חשודים שנמצאים בזירה", מסר סנ"צ אלדד אלישיב מימ"ר מרכז.

תושבי גדרה מספרים שבתקופה האחרונה התלוננו לא פעם על מקרי פריצה לבתים וגניבה מכספומטים שמערערים את תחושת הביטחון העצמי. "הכתובת הייתה חד משמעית על הקיר. שמענו על ילדים שמישהו הולך אחריהם, מסתכל עליהם, צופה עליהם".

Whatsapp Image 2023 02 03 At 1
הפגנת תושבים מול בית ראש המועצה יואל גמליאל | צילום: רחל קמפלר אוחיון

כזכור, האירוע התרחש בלילה שבין חמישי לשישי, כשהחשוד פרץ לדירה, שנמצאת בקומה השניה ונכנס מהחלון. תחילה הוא התעמת עם האם, קשר אותה ואנס אותה לעיני בנה הפעוט. ילדיה של האישה היו בבית באותו הזמן והחשוד איים עליה שירצח אותה אם תצעק. הוא גנב תכשיטים וכסף וברח מהדירה.

ביום שישי בצהריים הגיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר,  למתחם ההפגנה מול ביתו של ראש המועצה יואל גמליאל, שם שוחח עם תושבי המקום. השר הגיע יחד עם ראש המועצה גמליאל שהתקבל בקריאות "בוז" ונתקל בטענות תושבים לאוזלת יד של המשטרה ולתחושות חוסר ביטחון. במקביל, נשמעו קריאות התושבים שהופנו לעבר השניים: "רוצים ביטחון".