חשד להתעללות מינית: בת 13 נתפסה נוהגת ברכב לצד גבר כבן 70

הנערה והחשוד, גבר בשנות ה-70 לחייו, נתפסו על-ידי שוטרים כאשר הנערה נהגה ברכב בניגוד לחוק באזור ירושלים. לאחר מעצרו של הגבר, המשטרה חשפה חשדות לעבירות מין רבות שביצע בנערה ובקטינות נוספות - בתמורה לתשלומים של מאות שקלים. גורם משטרתי: "אחת הפרשיות המורכבות והקשות שנתקלנו בהן"

אזיקים
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

פרשיית עבירות מין בירושלים: המשטרה איתרה נערה בת 13 וגבר בשנות ה-70 לחייו שנסעו ברכבו של החשוד, כאשר הנערה נהגה בו בניגוד לחוק. השניים עוכבו על-ידי שוטרים, והובאו לתחנת המשטרה. חקירתם חשפה חשדות לעבירות מין שביצע המבוגר בנערה ובנערות נוספות. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום, ומעצרו הוארך עד למחר (שני).

חקירת הפרשייה המורכבת החלה ב-22 בדצמבר בשעות הצהריים, כאשר התקבל דיווח על מפגש בין הנערה לבין החשוד באזור דרום העיר ירושלים, וכי השניים נסעו יחד ברכבו. מיד עם קבלת הדיווח, החלו השוטרים בסריקות אחר הרכב, עד שאותר באזור כביש המנהרות כאשר ברכב נהגה הנערה בת ה-13 בניגוד לחוק, ולצידה החשוד. השניים עוכבו והובאו לתחנת המשטרה, בה הוחלט על מעצרו.

ניידת משטרה. ארכיון
ניידת משטרה. ארכיון | צילום: פלאש 90

מחקירת המשטרה עלה כי לא היה זה המפגש הראשון של הנערה והחשוד. על-פי החשד, החשוד ביצע עבירות מין בנערה תמורת תשלום כספי של מאות שקלים בכל פעם, על אף גילה הצעיר. עוד עלה בחקירה כי ישנן קורבנות נוספות, גם כן קטינות - כלפיהן, על-פי החשד, ביצע החשוד מעשים מגונים. בחקירת המשטרה התברר כי החשוד קיים שני מפגשים מיניים עם הקטינה במחסן הנמצא בשכונת קטמון בעיר, ובמסגרת החקירה כוחות משטרה הגיעו למקום ואספו ממצאים וראיות הקושרים את החשוד למעשים המיוחסים לו.

עוד עלה בחקירה כי החשוד הציע לקטינה נוספת לשכב עמו, אך זו סירבה. ככל הנראה, על-מנת לנסות ולשנות את החלטתה, החשוד התיר גם לה לנהוג ברכבו חרף גילה הצעיר והעובדה שהיא אינה בעלת רישיון נהיגה. כמו כן, גילו החוקרים מספר מקרים נוספים שבהם ביצע החשוד מעשים מגונים בקטינות, כאשר בכל המקרים המעשה היה מלווה בתשלום או הצעה לתשלום מצידו של החשוד. לאחר הארכת מעצרו בבית המשפט, הושלמה חקירת המשטרה בחשד לעבירות אינוס, מעשים מגונים, והתרה לאחר נהיגה ללא רישיון כחוק. נגד החשוד הוגשה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום.

תחנת משטרה בירושלים, משטרת ישראל
תחנת משטרה בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

קצין חקירות מתחנת המשטרה מוריה, פקד חנוך גסנר, סיפר: "מדובר באחת הפרשיות המורכבות והקשות שנתקלנו בהן. פרט למישור הפלילי מאופי המעשים והחשדות המיוחסים לחשוד המבוגר, יש את הקורבנות הקטינות שנזקקות לטיפול גורמי רווחה ששולבו כבר בתחילתה של החקירה. ככל שהתקדמה החקירה התחזקו הראיות שנאספו הודות לאומץ ליבן של הצעירות וממצאים פורנזיים שונים שאספנו, וכבר בימים הקרובים צפוי נגד החשוד כתב אישום בגין עבירות המין שביצע".