"טמנו מלכודת לדובר צה"ל ולמח"ט"

פרקליטו של אלאור אזריה עו"ד יורם שפטל מודה כי צוות ההגנה תכנן מראש את חשיפת הקלטת השיחה עם אביו של החייל

עורך הדין יורם שפטל שצורף לאחרונה לצוות ההגנה של החייל אלאור אזריה קרא היום (חמישי) בראיון ב"מהדורה ראשונה" לפתוח בחקירה נגד הפרקליטות הצבאית וטען כי הכין "מלכודת דבש", לדבריו לדובר צה"ל. "ידענו שהוא ישקר על תוכן השיחה אם הוא לא ידע שזה מוקלט", הוסיף עורך הדין. "נתנו לו לשקר,ואז פרסמנו את ההקלטה אתמול". פגישת התיווך בין המח"ט לאביו של אזריה נחשפה לראשונה ב"מהדורה המרכזית" של חדשות 2.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

שפטל הסתייג בראיון מההאשמה לפיה היה ניסיון "להפיל" את מפקד חטיבת כפיר, אלוף משנה גיא חזות. "חס וחלילה, אלא את הממסד הצבאי והפרקליטות ששלחו אותו", טען עורך הדין. "וביצעו שיבוש הליכי משפט חמור ביותר בכך שהשמיץ את הסנגורים בעיני אביו של הנאשם".

עורך הדין המשיך ואמר כי קיום השיחה של מח"ט כפיר עם צ'ארלי אזריה, אביו של אלאור, מהווה שיבוש חמור של הליכי משפט. "להשפיע על נאשם לא לערער בפסק דין שניתן בעניינו זה השיבוש החמור ביותר של הליכי משפט", טען שפטל.

[brightcove_iframe video_id='elor_vtr2_n20170111_v1' autoplay='0' credit='' kid='' duration='1929'']

עורך הדין התייחס גם לטענה לפיה בצה"ל מנסים להגיע להסכמות עם המשפחה על מנת להקל בעונשו של אזריה ודחה אותה מכל וכל. "הרי פעמיים היה זה הצבא שדחה הצעה של בית המשפט להיכנס לגישור", טען שפטל.

"יש כאן ניסיון בוטה, מאחר שהממסד הצבאי והמשפטי יודע שפסק הדין עומד על כרעי תרנגולת מנותק מהעובדות", סיפר. "הוא חושש חשש אימים מהטיעונים שלנו, שכל המדינה תקרא את טיעוני הערעור שמראים שפסק הדין מנותק מהעובדות".

''נציג אותן טענות'', פסק הדין
''נציג אותן טענות'', פסק הדין | צילום: פלאש 90 / מרים אלסטר
 עורך הדין שפטל טען כי בערעור המתוכנן צוות ההגנה לא מתכנן להציג טיעונים או ראיות חדשות, ולטענתו העליון יקבל את טענות הסניגורים שלדבריו "לימדו סנגוריה מצוינת על אזריה". שפטל טען כי טענות שהוצגו במחוזי יתקבלו בעליון. "אותן הטענות שנידחו בבית הדין הצבאי המחוזי, יש להם את כל הסיכוי להתקבל בערעור - משום שפסק הדין מנותק מהעובדות שבתיק".