"המוחים הפרו את הוראות בג"ץ"

יותר מ-1,500 בני אדם הגיעו לכיכר גורן בפ"ת להפגנה נגד היועמ"ש. במשטרה טוענים כי המפגינים הפרו את ההגבלות של בג"ץ על מספר המשתתפים

ההפגנות בפתח תקווה (חדשות 2)

לאחר שבית המשפט פרסם השבוע צו ביניים על ההפגנות בפתח תקוה ובשבוע שעבר נעצרו שניים ממובילי המאבק, מני נפתלי ואלדד יניב, מאות בני אדם הגיעו הערב (שבת) שוב להפגין נגד היועמ"ש אביחי מנדלבליט. ההפגנה, הארבעים במספר, הסתיימה ובמשטרה טוענים שהמפגינים הפרו את כל התנאים שנקבעו בצו הביניים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מהמשטרה נמסר כי כמות המפגינים שהגיעה עברה את המספר שנקבע בבג"ץ. לפי הערכות המשטרה הגיעו כ-1,500 מפגינים אשר התחלקו למספר מוקדים שונים, ביניהם מתחם המרכז המסחרי, על שטח הכיכר הסמוכה וכמו כן בכיכרות נוספות באזור זאת על אף שההפגנה הוגבלה למתחם הקניון בלבד. בנוסף, טענו במשטרה כי בניגוד למה שנקבע בבית המשפט ההפגנה החלה לפני השעה 20:00 בערב, נעשה שימוש ביותר משני מגפונים והדרישה למארגני ההפגנה להעמיד סדרנים במקום מולאה בצורה שאינה הולמת את גודל האירוע ומורכבותו. במשטרה טוענים שהוצבו רק חמישה סדרנים מטעם המארגנים. כמו כן, נטען שכל הנסיונות להידברות עם ראשי המחאה עלו בתוהו.

שופטי בג"ץ פרסמו ביום חמישי צו ביניים המאפשר למפגינים בפתח תקווה להמשיך ולהפגין, עד שתינתן פסיקה סופית בנושא. עם זאת, המשטרה הגבילה את כמות המשתתפים בהפגנה ל-500 בני אדם בלבד.

השופטים לא חייבו את המפגינים לקבל רישיון לביצוע ההפגנה מהמשטרה. עוד קבעו כי ההפגנה תיערך ברחבת קניון גנים בפתח תקווה. המשטרה תוכל להגיש השלמות לטיעונים נגד הקביעה עד סוף החודש.

יוגבלו ל-500 מפגינים בלבד (חדשות 2)
יוגבלו ל-500 מפגינים בלבד (חדשות 2)

בנוסף, נקבע כי יאסר על המשתתפים בהפגנה לרדת לתחומי הכביש ולהפריע לתנועה. השופטים קבעו גם כי במהלך ההפגנה יורשו המוחים להשתמש בשני מגאפונים, ולא יותר שימוש באמצעי הגברה נוספים.

השופטים קבעו גם כי בשל האיזון בין הפגיעה בתושבי המקום לבין הזכות להפגין ההפגנות בפתח תקווה יוכלו להתחיל רק לאחר השעה 8 בערב. בנוסף, נקבע כי מארגני ההפגנה יחויבו להעמיד סדרנים לצורך שמירה על הסדר.