אבי ההרוגה לנהג: "הרסת משפחה!"

נהג האוטובוס שהתהפך עם רכב מלא חיילים בבנימין ב-2015 הורשע בגרימת מותה ברשלנות של החיילת סתיו פרטוש ז"ל: בית המשפט גזר עליו 18 חודשי מאסר ופיצוי

גרם למות חיילת בתאונה - וירצה שנת מאסר וחצי: בית המשפט לתעבורה בירושלים הרשיע היום (חמישי) את נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה בבנימין בנובמבר 2015, תאונה בה נהרגה רב"ט סתיו פרטוש ז"ל. הנהג - נועם נגאמחונה האוקיפ - הורשע בגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בחוסר זהירות וברשלנות, נהיגה במהירות שלא בהתאם לתנאי הדרך וגרם נזק לאדם ולרכוש.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

פרטוש ז''ל וזירת התאונה
פרטוש ז''ל וזירת התאונה | צילום: דוברות כבאות והצלה

לאחר ההרשעה, גזר עליו בית המשפט לתעבורה 18 חודשי מאסר בפועל וגם קנס של 5,000 שקלים ופסילה למשך 10 שנים. עוד קבע בית המשפט כי האוקיפ ישלם למשפחתה של פרטוש פיצוי של 20 אלף שקלים עד ל-1 במאי. עורך דינו של הנהג ביקש עיכוב ביצוע עד להגשת מועד ערעור, והשופט נעתר לעיכוב ביצוע למשך 45 יום.

יוסי פרטוש, אביה של החיילת, זעק לעבר הנאשם: "משפחה שלמה הרסת, הלוואי תלך עד הקבר שלך עם ההרגשה הזאת" ולאחר מכן מירר בבכי. האב הגיע באותו יום לזירה מתוקף תפקידו ככבאי וגילה כי בתו נהרגה.

התאונה התרחשה סמוך לכוכב השחר בבנימין, בכביש 458 לכיוון דרום: 38 חיילים היו באוטובוס כאשר הרכב נכנס בצורה מהירה מדי לעיקול. ככל הנראה, הנהג איבד שליטה והאוטובוס התהפך לתעלה בצד הכביש. כל הנוסעים נפצעו: פרטוש ז"ל נהרגה לאחר שנלכדה תחת האוטובוס הממוגן שהתהפך, וכוחות החילוץ וההצלה נאלצו לקבוע את מותה בזירה. החילוץ התעכב מכיוון שחלונות האוטובוס היו ממוגנים ולכן לא היה ניתן לשבור אותם.

גורם בכיר במשטרה אמר לחדשות 2, כשבוע לאחר תחילת החקירה, כי "רק המהירות היא הסיבה לתאונה" - והדגיש כי הטענה הראשונית של נהג האוטובוס על מעורבות של רכב אחר בתאונה או כל אפשרות אחרת נשללו סופית, לאחר גביית העדויות מהנוסעים וחקירת נהג האוטובוס עצמו.

9o
צילום: דוברות כבאות והצלה

במשטרה הגיעו למסקנה כי הטענה של הנהג הייתה שקרית וקבעו כי הגורם היחיד לתאונה היה כניסתו המהירה מדי של הנהג לעיקול בכביש 458. ביוני 2016, כשבעה חודשים לאחר התאונה, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים את כתב האישום החמור נגד הנהג האוקיפ.

פרטוש ז"ל, ההרוגה היחידה בתאונה, הייתה בת 19 במותה: אביה של סתיו, יוסי פרטוש, עבד ככבאי בשירותי הכיבוי וההצלה בירושלים וניסה ליצור קשר עמה ברגע ששמע על התאונה. כשלא ענתה לו בטלפון הנייד, הוא נסע במהירות ברכבו היישר אל זירת התאונה. חבריו לשירותי הכיבוי הבחינו בו סמוך למקום התאונה ולא אפשרו לו להתקרב לאזור. סתיו הותירה אחריה אח תאום, המשרת אף הוא בצה"ל.

יקיר חליווה, בן זוגה לשעבר של החיילת רב"ט סתיו פרטוש ז"ל, העלה לאחר מותה פוסט מרגש לעמוד הפייסבוק שלו. "הבטחנו שנאהב עד המוות, אבל לא אמרת שזה כל כך קרוב", כתב, לצד תמונה של פתק שכתבה לו פרטוש המנוחה אותו חתמה במילה "אשתך". חליווה הוסיף: "נכון, בחודש האחרון לא היינו יחד - אבל האהבה עדיין כאן והרבה יותר חזקה - אנחנו בסך הכל בני אדם: לפעמים נפרדים, אבל גם חוזרים. תמיד חיכיתי שתחזרי ותדפקי בדלת. עכשיו למי אחכה? את מי אחבק?"

פרטוש ז''ל ובן זוגה חליווה
פרטוש ז''ל ובן זוגה חליווה

"אני יודע שאת כאן איתי, בכל מקום", המשיך וכתב בפוסט, שזכה לאלפי שיתופים ברשת החברתית. "הכל כל כך בלתי נתפס, אני פשוט רוצה להתעורר מהחלום הגרוע הזה. כולם מצפים שאהיה חזק - אבל בשביל מי? הרי להיות חזק זה תמיד היה בשבילך. אני בוכה, אבכה, ואמשיך לבכות תמיד. לבכות אותך", הבטיח.

חליווה ציטט בפוסט את הפסוק הידוע ממגילת שיר השירים, בכותבו: "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה, ונהרות לא ישטפוה", וסיים במילים: "הפעם אני זה שמחכה לך, רגע אחרי שנפרדנו בפעם האחרונה. את לא ראית אותי, אבל הייתי שם, בדיוק לידך. שלך, בעלך".

[brightcove_iframe video_id='20teuna_vtr2_n20151126_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']