תיעוד: פשיטת השב"ס על תאי אסירים לאחר אירוע הדקירה בקציעות

עשרות לוחמים עם ציוד מגן פרצו לתאים של עצורי חמאס בעשרה בתי סוהר ברחבי הארץ, וחיפשו טלפונים ניידים, דוקרנים ואפילו מידע רגיש • הערכה: ההוראה למעשה הגיעה מלמעלה

בשירות בתי הסוהר מעריכים היום (רביעי) כי ההתפרעות בכלא קציעות, שבמהלכה נדקרו שני סוהרים, נעשתה בשל הוראה שהגיעה לאנשי חמאס מלמעלה, מגורמים בכירים יותר בארגון. בתיעוד פשיטת הלוחמים על תאי אסירי חמאס, שהגיע לידי חדשות 13, ניתן לראות עשרות לוחמים עם ציוד מגן מגיעים לכלא אשל – פשיטה שהתרחשה במקביל בעשרה בתי סוהר ברחבי הארץ, בשעות הבוקר המוקדמות.

במבצע חסר תקדים, חיפשו לוחמי השב"ס כל דבר שעשוי היה למנוע את הפיגוע הבא, בין היתר טלפונים ניידים, דוקרנים ומידע רגיש. בתוך כך, גורם מודיעיני בכיר בשב"ס אמר היום לחדשות 13 כי "בניגוד להפסקת האש מחוץ לכותלי הכלא, הרי שבתוכו אנשי שב"ס וחמאס נמצאים בעיצומה של מערכה".

"החיכוך עם האסירים הביטחוניים אינו מתנקז רק לאירוע בקציעות", אמר גונדר אשר וקנין, ממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר. "הוא יום יומי, ולאור החסימה הסלולרית הוא כבר יותר מחודש ימים". "כשאנחנו רואים שמחבלי חמאס בבתי הכלא מבצעים אירועי טרור כדי לנסות להלך אימים וכדי לבלום את הפרויקט הזה, אני חושב שאמור להיות ברור לכולנו מה החשיבות האדירה של הפרויקט הזה וכמה היה רצוי שהוא כבר יקרה לפני שנים רבות", אמר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

הבוקר, הודיעה המשטרה כי האירוע יוגדר כפיגוע וניסיון רצח של אנשי כוחות הביטחון. בשל חומרת המקרה, לדבריהם, תועבר החקירה לטיפול היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבין-לאומית בלהב 433, בשיתוף פעולה עם שב"כ ושירות בתי הסוהר. אתמול הוארך מעצרו של אחד החשודים במעורבות במקרה, שעל פי החשד סייע בהכנות לקראת ההתפרעות.

ביום ראשון, כזכור, דקרו אסירי חמאס שני סוהרים בכלא קציעות במהלך התפרעות. אחד מהם, כלאי שגיא שילואן, נפצע בינוני מדקירה בצווארו ופונה במסוק לבית החולים סורוקה. סוהר נוסף נפצע קל. 12 אסירי חמאס נפצעו באירוע ופונו לבית החולים באמצעות מסוק. כוח מצדה, הכוח המיוחד של שירות בתי הסוהר, הגיע למקום והשתלט על האירוע. הרקע למתיחות - חסימת הקליטה בטלפונים הניידים כדי למנוע מהאסירים לתכנן פעולות טרור מתוך הכלא.

כאמור, 12 אסירים נפצעו, מתוכם שניים במצב קשה, אחד במצב קל-בינוני והיתר במצב קל. משב"ס נמסר כי במהלך פינוי אגף 4 לאגף 3, שני אסירים שנשארו אחרונים במתחם דקרו שני קצינים, האחד הוא מפקדת המשמרת, בדרגת כלאי, שנפצע בינוני. השני הוא קצין אגף המבצעים של המתחם. על פי דיווח פלסטיני, מבצעי הדקירות הם עודיי סאלם, תושב בית לחם ואסלאם ושאחי מג’נין. מ"מ נציב שב"ס, גונדר אשר וקנין, הגיע לבית החולים כדי לבקר את שילואן.