אלימות קשה בצפון: בת 12 תועדה בועטת בנערה מחוסרת הכרה

בת 12 מנוף הגליל נעצרה בעקבות תיעוד שנפוץ ברשתות החברתיות, שבו היא נראית כשהיא בועטת בנערה אחרת, בת 14, ששוכבת על הרצפה כשהיא מחוסרת הכרה. אביה של הנערה שהותקפה: "אני בהלם, זה לא מגיע לאף אחד"

זמן צפייה: 02:12

נערה בת 12, תושבת נוף הגליל, נעצרה היום (חמישי) בחשד שתקפה נערה אחרת. בתיעוד שנפוץ ברשתות החברתיות נראית החשודה כשהיא בועטת בילדה כשהיא שוכבת על הרצפה, ככל הנראה מחוסרת הכרה.

לפי החשד, הנערה התוקפת שאפה גז למילוי מצתים, ותקפה את הקורבן בשל ויכוח שהתגלע ביניהן. היא תובא מחר לדיון בהארכת מעצרה בבית המשפט לנוער בחיפה. הנערה בת ה-14, קורבן התקיפה, מסרה עדות במשטרה ותיארה את המתרחש בסרטון.

הנערה שהותקפה סיפרה לחדשות 13: "אני מרגישה יותר טוב, ומחכה שהכל ישאר מאחוריי. מאוד מקווה שהמקרה הזה, שהתפוצץ והופץ בכל מקום, יגרום לכך שילדים לא יעשו את זה יותר. אני מכירה טוב את מי שפגעה בי, היינו פעם חברות".

הנערה שהותקפה בנוף הגליל
הנערה שהותקפה בנוף הגליל | צילום: חדשות 13

אביה של הנערה שהותקפה אמר לחדשות 13: "מאוד נבהלתי כששמעתי מה קרה, ואני בהלם. כולנו בהלם. התמונות והסרטון כל כך קשים, זה לא מגיע לאף אחד. הכי נורא זה שהילדים רואים את זה ובמקום לעזור - הם מצלמים לטיקטוק. תודה למשטרה שלקחה אחריות על האירוע הזה".

עו"ד דוד קליינמן, המייצג את הקטינה שנעצרה מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר: "בית המשפט קיבל את טענותינו והורה על שחרור הילדה למעצר בית של 5 ימים תוך שהוא מבקר את התנהלות המשטרה שפגעה בזכויותיה ומנעה מאמה להיות נוכחת בחקירה. בית המשפט אף ציין שניתן היה להשלים את החקירה גם ללא מעצרה. אנו מצפים ממשטרת ישראל להקפיד על זכויות של חשודים ובמיוחד כשמדובר בילדה בת 12 על גבול האחריות הפלילית שהחקירה והמעצר הם טראומתיים עבורה".

מתוך סרטון האלימות בפתח תקווה
מתוך סרטון האלימות בפתח תקווה | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

האירוע הנוכחי מגיע כשבוע וחצי לאחר שנחשפה פרשת אלימות בני הנוער בפתח תקווה, כאשר בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראו מספר נערים בני 15-17 כשהם מכים עם מקלות ומחשמלים בשוקר נער מדמם, וצועקים עליו "רד לרצפה". חמישה כתבי אישום הוגשו נגד חלק מהנערים בגין תקיפה חמורה.