פרקליט המדינה נגד בן גביר: "לא נושפע משרים המגבים שוטרים חשודים"

איסמן נאם בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין ותקף את השר לביטחון לאומי על פרשת התמיכה ביס"מ: "ניסיונות לכאורה להשפיע על החקירה ותוצאותיה באצטלה של גיבוי ותמיכה". בן גביר: "הרוח השולטת בפרקליטות היא רוח השמאל"

זמן צפייה: 02:31

פרקליט המדינה עמית איסמן התייחס היום (שני) בכנס ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין לחקירת שוטרי היס"מ במחלקה לחקירות שוטרים ולגיבוי שקיבלו מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "ההחלטה בעניינם לא תושפע מהתבטאויותיו של דרג מיניסטריאלי המגבות התנהלות שוטרים החשודים בביצוע עבירות אלימות". בן גביר הגיב: "הרוח השולטת בפרקליטות היא רוח השמאל"

לפי איסמן, ההחלטות לגבי השוטרים החשודים "יתקבלו על פי הראיות ועל פיהן בלבד". על גיבוי השר בן גביר אמר: "התבטאויות המגבות התנהלות שוטרים החשודים בביצוע עבירות אלימות בעודם בחדר החקירות, והמעבירה ביקורת על התנהלות מח"ש ללא כל היכרות עם העובדות והראיות בתיק. ניסיונות לכאורה להשפיע על החקירה ותוצאותיה באצטלה של גיבוי ותמיכה".

Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
השר איתמר בן גביר | צילום: רויטרס

פרקליט המדיינה התייחס גם למחאת צדק לרפאל אדנה ואמר: "בשבועות האחרונים נוכחנו כיצד התנהגות חסרת אחריות של מפיצי הכזב, ושל גורמים בעלי עניין, גורמת למשבר אמון של חלקים באוכלוסייה כלפי מערכת האכיפה".

"במקרים המתאימים וכפי שעשינו גם בעת האחרונה, נמשיך ונשתף בעובדות, קודם כל ולפני הכל את קורבנות העבירה, על מנת שהתמונה הראייתית המדויקת תהיה לנגד עיניהם".

הפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר ירושלמי דיברה גם בכנס והתייחסה למהפכה המשפטית: "צעדים שעלולים לפגוע או הפוגעים בעצמאות ואפקטיביות מערכת המשפט עלולים לסדוק בהילה המגנה על צה"ל ולפגוע באינטרסים של מדינת ישראל, צה"ל ומשרתי צה"ל בזירה הבינלאומית. רוחו של צה"ל לא תשתנה".

השר בן גביר הגיב לדבריו: "אכן שום דבר לא משפיע על אג'נדה שמאלנית שהשתלטה על הפרקליטות. ישנם פרקליטים מצויינים והגונים, אך הרוח השולטת בפרקליטות לאורך כל השנים היא רוח השמאל. ברוב הדיונים שהשתתפתי בהם בשנה האחרונה עם נציגי הפרקליטות, לא באתם ליישם את מדיניות הממשלה אלא מדיניות עצמאית משלכם, של חוסר גיבוי לחיילים, חוסר גיבוי לשוטרים, אך גיבוי לאנרכיסטים שהפרו חוק, וממררים את החיים לנבחרי ציבור וחסינות למשפחות פשע ממעצרים מינהליים ומחקירות שב"כ בשל התנגדות הפרקליטות. אתם בהחלט עצמאים, עושים מה שבא לכם, שמים פס על הממשלה ועל בחירת העם בקלפי".