"חתך אותה עד שהסכין נשברה": אישום נגד גבר שרצח את אשתו בהרצליה

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד יעקב בן אברהם בגין רצח בנסיבות מחמירות. זאת, לאחר שבתחילת חודש נובמבר דקר את אשתו למוות עקב סכסוך סביב חלוקת רכוש במסגרת גירושין. "בעודה מדממת, ניסתה המנוחה להימלט מהסלון לכיוון דלת הכניסה לדירה. אז נטל הנאשם סכין נוספת והמשיך לדקור ולחתוך אותה, עד שהתמוטטה"

זמן צפייה: 02:08

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יעקב בן אברהם, בן 70 מהרצליה, בגין רצח בנסיבות מחמירות. זאת, לאחר שבתחילת חודש נובמבר דקר את אשתו למוות עקב סכסוך סביב חלוקת רכוש במסגרת גירושין.

מכתב האישום שהגישה עו"ד רונית חסון עולה כי אשתו של הנאשם - יעל בן אברהם, בת 68, הביעה כמה וכמה פעמים את רצונה להתגרש ממנו וגם ביקשה שיעזוב את הדירה. בעקבות זו, השניים החלו להתווכח לעיתים קרובות סביב חלוקת הרכוש ביניהם. יום לפני הרצח התפתח בין השניים ויכוח, במסגרתו אמרה יעל ליעקב כי היא חוזרת בה מהסכם חלוקת הרכוש, ודרשה ממנו לעזוב את הדירה.

"בעוד המנוחה יושבת על כורסה בסלון ביתם, לקח הנאשם סכין ודקר וחתך אותה במקומות שונים עד שהסכין נשברה, זאת בעוד המנוחה מנסה להתגונן מפניו. משנשברה הסכין ובעודה מדממת, ניסתה המנוחה להימלט מהסלון לכיוון דלת הכניסה לדירה. אז נטל הנאשם סכין נוספת הלך אחרי המנוחה והמשיך לדקור ולחתוך אותה באמצעות הסכין השנייה, עד שהתמוטטה ונפלה בפתח הדירה. אותה עת יצא שכן מפתח דירתו הסמוכה לדירה וצעק לעבר הנאשם שיחדל ממעשיו, אך ללא הועיל. לאחר הרצח שטף הנאשם את הסכינים ששימשו למעשה הרצח", נמסר בכתב האישום.

הזירה בהרצליה
זירת הרצח בהרצליה

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל עו"ד חסון, היא ציינה: "המנוחה נרצחה בדרך אכזרית, כשהמשיב דוקר וחותך אותה מעל ל-50 פעמים והכל תוך מאבק וניסיון שלה להימלט ולהציל את חייה. ניסיונותיה של המנוחה לצאת את פתח הדירה ולהציל עצמה נתקלה בנחישות המשיב להמיתה ששב ודקר אותה פעם אחר פעם, גם לאחר שכוחותיה לא עמדו לה והיא שכבה ללא תזוזה מתבוססת בדמה".

יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה שהייתה נתונה לאלימות מצידו, ובחודש ביולי, במהלך אחד הוויכוחים עמו, יעל התקשרה למשטרה לאחר שיעקב הרים עליה את קולו. במקרה זה לא נפתחה חקירה. כוחות המשטרה שהגיעו לזירת הרצח עצרו את בעלה, ולאחר מכן עצרו גם את בתה החשודה בשיבוש הליכי חקירה. היא שוחררה שבועיים לאחר מכן.

בשבועיים שהייתה עצורה שינתה הבת את גרסאותיה מפעם לפעם ומעצרה הוארך חמש פעמים. בין היתר היא נשאלה מדוע התקשרה למוקד המשטרתי שעתיים לאחר הרצח, מבית חברתה ובאמצעות טלפון נייד חד פעמי אותו זרקה לאחר השיחה. את הפרטים הללו לינוי לא סיפרה לחוקרים, והם הצליחו לגלות זאת באמצעות חקירה מאומצת. עוד אמרה בחקירתה הראשונים שלא הייתה בבית בעת הרצח, בעוד החוקרים הצליחו להוכיח אחרת.