המפכ"ל: "כאשר מתנקשים נכנסים לתוך בית הם מבחינתי טרוריסטים"

בטקס הנחת אבן פינה לתחנת המשטרה בשפרעם התייחס רנ"צ שבתאי לאלימות בחברה הערבית ברקע החיסול לאור יום בחיפה והטבח בבסמת טבעון, ואמר: "הנחיתי להפעיל את כלל הכוחות והאמצעים הטכנולגיים העומדים לרשותינו"

זמן צפייה: 04:52

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי נשא דברים היום (חמישי) בטקס הנחת אבן פינה לתחנת המשטרה בשפרעם, והתייחס לאלימות בחברה הערבית ברקע שני מעשי הרצח אתמול, בהם חיסול לאור יום בכביש ראשי באזור חיפה, והטבח של חמישה בני משפחה בבסמת טבעון. "כאשר מתנקשים חמושים נכנסים לתוך חצר בית או פותחים בירי במרכזו של כביש ראשי - מבחינתי הם טרוריסטים", אמר שבתאי, והוסיף: "לכן כבר אתמול בזירה הנחיתי כי לטובת חקירה זו תפעיל משטרת ישראל את כלל הכוחות והאמצעים הטכנולגיים העומדים לרשותינו".

"איני יכול להתעלם מהאירועים שהתרחשו אתמול", אמר המפכ"ל בפתח דבריו, "שני מעשי רצח קשים בכפר בסמת טבעון ובחיפה, ועדיין גם בשעה נבדק הקשר בין שני המקרים. אני אומר כאן באחריות - לא נעצום עיין עד שנביא את המתנקשים האלה לדין".

באירוע, אשר התקיים במעמד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפקד מחוז צפון תת-ניצב שוקי תחאוכה ובכירים נוספים, הוסיף המפכ"ל: "חשוב להדגיש כי רק השנה סוכלו על-ידי משטרת ישראל למעלה מ-70 מעשי רצח מתוכננים. כאשר בחלק מהם עבריינים נתפסו עם כדור בקנה רגע לפני חיסול".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר

השר בן גביר אמר בטקס: "לפני רגע חתמנו על מגילת היסוד להקמת תחנת שפרעם החדשה. זו נקודת אור בחשיכה של אלימות קשה שמתחוללת בעת הזו בחברה הערבית, כאשר הזעקות והשבר מהטבח אתמול עוד נשמעות באוזני החברה הישראלית כולה. אירוע זה מתקיים בימים לא פשוטים. אסור לנו לטאטא אותם מתחת לשולחן".

"רק אתמול נרצחו שישה אנשים במסגרת הסכסוכים האינסופיים בחברה הערבית", הוסיף השר, "אבל לרגע אחד אני רוצה לדבר על נקודת האור של הקמת התחנה החדשה. לראות את התמונה החיובית של העתיד של תחנה חדשה וחדישה ברחוב הראשי של העיר, ששוטריה עסוקים בהענקת תחושת ביטחון לכולם - יהודים וערבים, נוצרים, דרוזים, צ'רקסים, לכל הציבור".

לסיום אמר בן גביר: "אני רואה את תושבי שפרעם כולם ואת תושבי האזור כולו מגיעים אל המבנה החדש, מקבלים שירות ומקבלים את החוויה הטובה שהם זקוקים לה כתושביה של מדינת ישראל. לצד הדברים הקשים שאנחנו חווים, המשטרה יודעת גם נקודות חיוביות רבות. בעבודה משותפת עם המפכ"ל הבאנו מענקים, כמ וגם העלאת משכורות לשוטרים והוספת תקנים כדי לחזק את תחושת הביטחון ואת המשטרה

זירת הרצח בבסמת טבעון, היום
זירת הרצח בבסמת טבעון | צילום: חדשות 13

בבסמת טבעון נרצחו אמש חמישה מבני משפחת דלייקה - אישה בת 50, שני צעירים בני 19 ו-25 ושני נערים בני 14 ו-17. מתנקשים הגיעו לביתו של אב המשפחה בן ה-70 ורצחו ביריות את אשתו ושלושה מנכדיו לצד קרוב משפחה נוסף, אך חייו ניצלו כאשר המתנקשים חשבו שהוא מת ועזבו אותו כשהוא פצוע באורח בינוני.

המפכ"ל קובי שבתאי בזירת הטבח בבסמת טבעון
המפכ"ל קובי שבתאי בזירת הטבח בבסמת טבעון | צילום: שיר תורם, פלאש 90
זירת הירי בבסמת טבעון
זירת הירי בבסמת טבעון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מפרטי החקירה עולה כי חוליית החיסול הגיעה למקום עבור פעולת נקמה על רקע חיסול עאטף אבו כליב בחיפה אתמול בבוקר, והבעיה הגדולה על פי המשטרה היא שמעגל הנקמה ימשיך - כאשר העבריינים כבר לא מחפשים את היריבים הישירים שלהם שלרוב מתחבאים אלא מגיעים לבני המשפחה שנותרים חשופים ומשלמים את מחיר הסכסוכים בעולם הפשע. במשטרה הודו אמש כי "אין לנו כלים להתמודד עם הפשיעה הגואה במגזר הערבי", וכי הם צריכים עזרה של גורמים נוספים, כמו שב"כ, בתי משפט וחוקים מיוחדים.