הערעור התקבל: הגננת שהתעללה בפעוטות שוחררה למעצר בית

כתב האישום נגד בתיה מזל מייחס לה 31 מקרים של התעללות בעת שעבדה בפעוטון "גן לוליקט", שבמהלכם הכתה את הילדים בידה בכל חלקי גופם, דחפה אותם, צבטה אותם - ואף הורתה לסייעת קטינה לתקוף את הפעוטות. תחילה הוארך מעצרה עד לקבלת תסקיר, אך לאחר שערערה החליט ביהמ"ש העליון לשחררה למעצר בית

גן ילדים סגור. אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

בתיה מזל, הגננת מקריית מלאכי הנאשמת בהתעללות בפעוטות, שוחרר היום (ראשון) למעצר בית. כתב האישום שהוגש נגדה מייחס לה 31 מקרים של התעללות בעת שעבדה בפעוטון "גן לוליקט" בעיר מגוריה, שבמהלכם הכתה את הילדים בידה בכל חלקי גופם, דחפה אותם, צבטה אותם - ואף הורתה לסייעת קטינה לתקוף את הפעוטות.

תחילה הוארך מעצרה של מזל עד לקבלת תסקיר, אבל בעקבות ערעור שהגיש סנגורה נס בן נתן החליט בית המשפט העליון לשחרר אותה למעצר בית. עו"ד בן נתן מסר: "מלכתחילה, סברנו שברגע שהמשפחתון נסגר, אין מניעה לשחרר אותה בתנאים מגבילים ואנו שמחים שגם פרקליטות המדינה וגם בית המשפט סברו כך והורו על שחרורה בתנאים".

עו"ד יפעת סיל, שמייצגת את המשפחות, מסרה: "ההורים ומשפחות הפעוטות חסרי הישע מאוכזבים מגישת פרקליטות המדינה שהעבירה היום מסר בבית המשפט לפיו בטחון ילדינו הפקר. אנו סבורים כי מי שמסוכן כלפי זאטוטים הוא מסוכן כלפי כולי עלמא ומקומו מאחורי סורג ובריח. מדובר במעשי אלימות מתמשכים וחמורים אשר היו כדבר שבשגרה בגן ההתעללות".

עו''ד יפעת שוורץ סיל, עו''ד אמנון סודאי
עו''ד יפעת שוורץ סיל, עו''ד אמנון סודאי

מזל, בת 53, מואשמת כי העסיקה מטפלות בנות 16, והורתה להן להכות את הפעוטות שהפריעו או לא צייתו להן. מכתב האישום עולה כי הנאשמת והמטפלות לא עברו הכשרה לטיפול בפעוטות. בהמשך מפורטים בו כלל המקרים שאירעו במשך החודשיים בין יוני לאוגוסט השנה, התקופה במהלכה הייתה הנאשמת אחראית על הפעוטות בגן.

לפי כתב האישום, במהלך תקופה זו הנאשמת "התעללה בפעוטות בגן, תקפה חלק מהפעוטות, חשפה את הפעוטות בגן לאלימות שלה ולאלימות כלפיהם, שהורתה לקטינה בחלק מהמקרים לתקוף את הפעוטות וכן אפשרה לקטינה לתקוף כשצעקה על הפעוטות".