חשד להתעללות בגן במודיעין: הצוות חשוד שפעל באלימות

פרסום ראשון: הורים חשדו כי צוות הפעוטון מתעלל בילדיהם, והכניסו למקום מכשיר הקלטה. בהקלטות, בין היתר, נשמעות הסייעות צועקות על הפעוטות. הוגשה תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה

חצר משחקים בגן ילדים (ארכיון)
חצר משחקים בגן ילדים (ארכיון) | צילום: חדשות 13

הורי ילדים בפעוטון במודיעין הגישו תלונה במשטרה נגד הצוות בחשד שהתעלל בילדיהם - כך פורסם היום (חמישי) לראשונה בחדשות 13. ההורים חשדו כי ילדיהם עוברים התעללות והכניסו לגן מכשיר הקלטה. בהקלטות נשמעות הסייעות צועקות על הילדים ואף עולה חשד לאלימות פיזית. המשטרה פתחה בחקירה.

בשבוע שעבר, כזכור, פורסם בחדשות 13 על חשד להתעללות נוספת בפעוטון בראש העין. לידי חדשות 13 הגיעו סרטונים שבהם נראות מטפלות וסייעות בגן כאשר הן מטלטלות, מושכות ואף מכות פעוטות בני שנתיים.

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

מיד לאחר פרסום הסרטונים, ההורים הגישו תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה. בין היתר נראות המטפלות מושכות בכוח פעוטות ומושיבות אותם, מזיזות אותם ממקומם באמצעות הרגל ומכריחות אותם לשכב.

יום לאחר מכן, בית המשפט גזר 9.5 שנות מאסר בפועל על כרמל מעודה, הגננת שהורשעה בעשרות מקרי התעללות בפעוטות בגן שניהלה, במסגרת פרשה שנחשפה בחדשות 13 ועוררה את המודעות למכת ההתעללויות בפעוטונים. מדובר בעונש החמור ביותר שנגזר בישראל על גננת שהורשעה בהתעללות.

מעודה אמורה להתחיל לרצות את עונשה ב-6 בספטמבר, אלא שעורך דינה ביקש לעכב מעט את ההליכים על מנת לחשוב אם לערער על העונש. אם אכן יחליטו לעשות כן, בכוונת ההגנה לטעון כי היה עיסוק תקשורתי נרחב מדי בפרשה, וכי נעשה למעודה משפט שדה.