בשל מצבו הנפשי: החשוד ברצח הוריו בנתניה ישוחרר ממעצר

בעקבות הזיכוי, ולדיסלב פופוב בן ה-23 שנעצר בחשד למעשה, יתאשפז בבית חולים פסיכיאטרי ולאחר מכן יחזור לביתו. לדברי עורך דינו, הוא ניסה להתאשפז בעבר - אך הפסיכיאטר שבדק אותו טען כי אינו מסוכן לאיש. "ניתן היה למנוע את הטרגדיה הנוראית"

מעצר החשוד ברצח הכפול בנתניה
מעצר החשוד ברצח הכפול בנתניה | צילום: דוברות המשטרה

ולדיסלב פופוב בן ה-23, שנאשם ברצח הוריו בדירה בנתניה, זוכה היום (חמישי) בשל מצבו הנפשי. פופוב ישוחרר ממעצרו, יאושפז בבית חולים פסיכיאטרי ולאחר מכן עתיד לחזור לביתו. לדברי אבי כהן, עורך הדין של פופוב מהסגוריה הציבורית, הוא ניסה להתאשפז בבית חולים בעקבות מצבו הנפשי לפני הרצח, אך "הפסיכיאטר - הרשלן - סבר כי אינו מסוכן לאיש וסירב לאשפזו. הטרגדיה הנוראית הייתה יכולה להימנע".

מכתב האישום  עולה כי ולדיסלב התגורר עם הוריו וכלב מסוג רועה גרמני שגידלו בדירה בנתניה. בחודש מאי האחרון לפנות בוקר, החליט הצעיר להמית את הוריו ללא סיבה ידועה. הוא ניגש למטבח, לקח סכין והחל לדקור את אביו בחזקה וברצף בזמן שישן. אביו התעורר, ניסה להתגונן ללא הצלחה וניסה להגיע למטבח. בשלב מסוים, נשברה ידית הסכין ולכן ולדיסלב חזר למטבח, נטל סכין אחרת והמשיך לדקור את אביו עד שקרס.

הדירה בה בוצע הרצח הכפול בנתניה
הדירה בה בוצע הרצח הכפול בנתניה | צילום: חדשות 13
Whatsapp Image 2023 05 12 At 1
אמבולנס בזירה בנתניה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

באותו זמן אימו של ולדיסלב התעוררה, ראתה את ההתרחשות וניסתה להימלט מהדירה. בזמן שניסתה לפתוח את דלת הדירה, בנה התקרב אליה והחל לדקור אותה בחזקה מספר רב של דקירות תוך שהיא מנסה להתגונן מפניו. בהמשך, ולדיסלב החל להטיח בראשה חפץ מספר פעמים עד שקרסה גם היא. בשלב מסוים דקר גם את הכלב - אך זה ניצל. סך הכול, השתמש בארבע סכינים שונות בזמן האירוע.

זירת הרצח הכפול בנתניה
זירת הרצח הכפול בנתניה | צילום: חדשות 13

לאחר זמן מה, ולדיסלב ניגש להוריו כדי לוודא שהם מתים. הוא החליט להימלט מהארץ - ולכן התקלח, החליף בגדים והכין תיק עם דרכון וכרטיסי האשראי של הוריו. בסביבות שבע וחצי בבוקר, לפני שעזב את הדירה, פתח את ברזי כירת הגז כדי שהגז ידלוף ויגרום לשריפת הדירה. לאחר מכן, יצא מהדירה, הזמין מונית לשדה התעופה וכשלא הצליח לרכוש כרטיס טיסה באמצעות כרטיסי האשראי של הוריו, לקח מונית בחזרה לנתניה ושם נעצר.