רצח את בני שלמה וניסה לדרוס שוטר כשנמלט: בן 20 נאשם בחיסול

האני קשוט, בן 20, נאשם שהיה חלק מחוליית החיסול שרצחה את ראש ארגון הפשע באזור. בנוסף, אחרי הרצח, גנבו רכב ודרסו שוטר שניסה לעצור אותם. קשוט נמלט ונלכד רק לפני חודש בדירת מסתור ברמת גן, כשנה לאחר הרצח

זמן צפייה: 02:14

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) כתב אישום כנגד האני קשוט, בן 20 מרמלה, לאחר שרצח יחד עם אחרים את העבריין בני שלמה, פצע את מאבטחו, שדד רכב וסיכן עוברי אורח אחרים בדרך. קשוט הצליח להימלט מזירת הפשע, ונתפס רק לפני חודש בדירת מסתור ברמת גן - כשנה לאחר הרצח. הצעיר מואשם בעבירות של רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, סיכון חיי אנשים במזיד ועוד.

מכתב האישום עולה כי קשוט תכנן את הרצח יחד עם שני גברים נוספים, ויחד הם היוו את חוליית החיסול שביצעה את המעשה. לצורך קידום והוצאת התכנית לפועל, נקטה החוליה בפעולות רבות, ביניהן קבלה של רכב גנוב - עליו הותקנו לוחיות רישוי מזויפות וכן לוחיות רישוי שנגנבו מרכב אחר - וכן הצטיידות בשני אקדחים ותחמושת תואמת, בשלושה כובעי גרב ובשני בקבוקים המכילים בנזין.

ביום הרצח, שהה שלמה בתחנת דלק הממוקמת בצדו הצפוני של כביש 44, כשהוא מאובטח בידי מאבטחו הפרטי. שלמה הגיע למקום כדי לפגוש את אחיו של הנאשם, חמודה קשוט, איתו שוחח בזמן הזה. בשעה 14:30, נסעה חוליית החיסול אל רחבת החניה של תחנת הדלק. עם הגעתה למקום, יצאו מהרכב שניים מחברי החוליה, כשבידיהם האקדחים וכשהם עוטים את כובעי הגרב על פניהם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210031531' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: רגעי הירי' poster='' kid='1_up4p9odr' duration='']

שני המחסלים רצו אל עבר שלמה והחלו לירות לעברו. הוא ניסה להימלט, אך אחד מחברי חוליית החיסול רדף אחריו -עד שבשלב מסוים נפל. אז, השיג אותו הרודף וירה בו מספר קליעים מטווח קרוב כדי לוודא את מותו. כמו כן, לאחר שהבחין במאבטח של שלמה שהיה בזירה, אחד משני המחסלים ירה בו במטרה לנטרלו.

בני שלמה
בני שלמה
הזירה בחולון
הזירה בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בגופו של המנוח נגרמה פגיעה רב מערכתית שהביאה למותו. לגופו של המאבטח חדרו שני קליעים שגרמו לחבלות חמורות באיבריו הפנימיים, והוא נזקק לניתוחים פולשניים ולאשפוז ממושך.

סמוך לאחר הירי, שבו שני חברי חולית החיסול אל רכבם, והחוליה החלה בנסיעה פרועה ומסוכנת. הקצין ס', שהבחין בשלבו האחרון של אירוע הירי, החל מידית במרדף אחריהם כשהוא רכוב על גבי הקטנוע שלו. בשלב מסוים, נצמד הקצין אל רכב החשודים באמצעות הקטנוע עליו רכב, וצעק "עצור, משטרה". חברי חוליית החיסול הבחינו בו וניסו לדרוס אותו.

בתגובה לניסיון הדריסה, ירה הקצין ס' מאקדח משטרתי לעבר חלקו האחורי של רכב הביצוע עד שהסתיימה התחמושת שהייתה ברשותו באותה העת. כתוצאה מן הירי, התנגש רכב החשודים באחוריו של רכב אחר, באופן שלא אפשר את המשך נסיעת החוליה ותוך שנגרם לרכב האחר נזק כבד. חברי חוליית החיסול יצאו מרכב הביצוע באקדחים שלופים, והחלו בריצה אל עבר מחלף חולון. בסמוך לשם, שדדו באיומי אקדח מנהג שהיה ברכבו את הרכב ונהגו בו באופן פראי ומסוכן, בדרך לרכב המילוט שלהם.

בני שלמה
בני שלמה

כמה שעות לאחר הרצח נעצרו ארבעה חשודים, המקושרים למשפחת הפשע ג'רושי, וכשבוע לאחר מכן נעצר חשוד נוסף. כאמור, החשוד שהואשם היום הצליח להימלט ונתפס על-ידי המשטרה רק בחודש שעבר. במשטרה נאלצו בעקבות זאת לשחרר את החשודים האחרים.

רצח בני שלמה: שיאו של סכסוך מתמשך בין משפחות הפשע של הדרום

בני ואחיו שלום היו חברים בארגון הפשע של שלום דומרני. עד שנת 2012 נחשב בני שלמה ליד ימינו של דומרני, מס' 2 שלו ואיש הכספים של הארגון. בשנת 2013 החליט להקים ארגון עצמאי והפך ליריב מר. הדבר הביא למספר פעולות פגיעה הדדיות בין שני הארגונים.

שלום דומרני
שלום דומרני
ניסים ''נינה'' דומרני
ניסים ''נינה'' דומרני

אחרי כניסתו של דומרני לכלא שלמה ביסס יותר את אירגונו, התחזק בעולם הפשע, השתלט על העסקים באזור הדרום וניסה לנקום בירביו. במשטרה מספרים כי לא פעם נשלחו חוליות חיסול מטעמו כדי לפגוע באנשיו של דומרני.
כשהשתחרר "הבוס" מהכלא ידעו כולם שמלחמה חדשה בפתח. אירגונו של דומרני התחזק. אנשיו של שלמה נפגעו והוא החזיר בחיסולים נוספים.

החיסול של בני שלמה הוא ללא ספק רגע שיא של ארגוני הפשע בדרום שבמרכזה שלוש משפחות: דומרני, שלמה והאחים לביא, שכלל במהלך השנים פיצוצי מכוניות, מטעני חבלה והגיע עד לכדי ניסיון החיסול של ניסים "נינה" דומרני – בנו של שלום דומרני – האויב הכי גדול של בני שלמה. השניים היו פעם שותפים, החברים הכי טובים, אבל סכסוך עסקי הוביל לפיצוץ ביניהם.

בשבועות האחרונים לחייו הזהירו במשטרה את דומרני ואת בני שלמה - ונגד האחרון אף פורסמו מודעות אבל ברשתות החברתיות לאחר שדומרני, האחים לביא ומיכאל מור שמו להם למטרה לפגוע בו. ההערכה היא שהכדורים שפגעו בשלמה פירקו לחלוטין את הארגון כולו.