לבקשת מצ"ח: גופתו של יובל קסטלמן הוצאה מהקבר

פרסום ראשון: אחרי שבחדשות 13 נחשפו ממצאי בדיקת ה-CT שקבעה כי בחזה ובפנים של קסטלמן נמצאו שרידי קליעים, משפחתו הסכימה להוציא את גופתו לנתיחה. "אנו מקווים שבזכות פעולה זו הצדק יצא לאור". הקלטת השיחה בין החוקר למשפחת קסטלמן: "מצ"ח בתמונה 'בגלל האירוע שהיה מסביב'"

זמן צפייה: 04:59

פרסום ראשון: לבקשת המשטרה הצבאית החוקרת, משפחתו של יובל קסטלמן, שניטרל את המחבלים בפיגוע בירושלים בשבוע שעבר ונורה למוות על-ידי חייל במילואים, הסכימה להוציא את גופתו מהקבר. ההליך בוצע היום (שישי), זאת לאחר שאמש נחשף בחדשות 13 מסמך בו מפורטים ממצאי בדיקת ה-CT של בית החולים, שבה נכתב: "נמצאו שרידי קליעים בחזה ובפנים של קסטלמן".

ממשפחתו של קסטלמן נמסר: "בכאב גדול מנשוא נעתרנו לבקשת מצ"ח והפרקליטות הצבאית להוצאת גופתו של יובל מקברו לצורך נתיחה שלאחר המוות. זאת מתוך רצון אמיתי וכנה להגיע לחקר האמת באירוע הנורא הזה. אנו מקווים שבזכות פעולה זו הצדק יצא לאור".

מדובר צה"ל נמסר: "נציגי הפרקליטות הצבאית נפגשו אתמול עם משפחתו של יובל דורון קסטלמן ז"ל, בה הוצגו בפניהם עיקרי ההתפתחויות בחקירה. במקביל לפגישה זו, פעלה המשטרה הצבאית, בליווי התביעה הצבאית, לעריכת בדיקות נוספות מול גורמי מקצוע רלוונטיים, מהן עלה מידע חדש ורלוונטי. בהתאם למידע זה, נמצא כי קיימת תוחלת חקירתית בקיום נתיחה. מידע עדכני זה הובא לידיעת משפחתו של יובל ז"ל, והיא הביעה את הסכמתה לפתיחת הקבר. עם קבלת העמדה ובחינת כלל הנתונים הרלוונטיים, פעלו המשטרה הצבאית החוקרת והתביעה הצבאית לפתיחת הקבר לשם העברת הגופה למכון לרפואה משפטית לטובת נתיחתה. לשם כך התבקש והתקבל צו בית משפט".

כוחות בזירת הפיגוע בירושלים
כוחות בזירת הפיגוע בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אתמול נלקח סמל-ראשון במיל' אביעד פריג'ה, החשוד שירה למוות בקסטלמן, למקום האירוע כדי לשחזר את מעשיו. לאורך החקירה, שנפתחה בעקבות חשיפת הפרשה בחדשות 13, טענו במשטרה שהסיבה שלא בוצעה נתיחה שלאחר המוות היא שבגופו של קסטלמן לא נמצאו קליעים. אלא שבמהדורה המרכזית פורסם הדו"ח שסותר את טענת המשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר אמש: "חקירת הירי שביצע החייל ביובל ז"ל מבוצעת על-ידי מצ"ח, וכל החומרים כולל בדיקת ה-CT הועברו למצ"ח כבר בתחילתה. מממצאי ה-CT ובדיקות שנעשו עלה באופן חד-משמעי כי אין קליעים בגופו וְקיימים חורי כניסה ויציאה. נבהיר כי גם בבית המשפט הפרקליטות הצבאית תמכה בהחלטה שהתקבלה שלא לבצע נתיחה שלא תתרום למארג הראייתי הקיים במקרה זה, וזאת לנוכח הממצאים שנאספו בחקירה הכוללים ראיות שונות ועדויות המצביעות בבירור על סיבת המוות ומי שגרם לו".

גנץ עם משפחתו של יובל קסטלמן
השר גנץ עם משפחתו של יובל קסטלמן

מוקדם יותר השבוע שוחרר פר'ג'ה למעצר בית, בתום דיון ארוך בבית הדין הצבאי שבו ביקשה מצ"ח להאריך את מעצרו בשלושה ימים. התביעה הצבאית הודיעה שלא תערער על ההחלטה. בדיון עלה כי התביעה הצבאית פנתה לקבלת חוות דעת רפואית משפטית, כדי להוכיח את הקשר הסיבתי לכך שפריג'ה גרם למותו של יובל קסטלמן לאחר שקסטלמן הרים את ידיו - ולא לפני כן.