השוטר שחשוד בהטבעת מגן דוד על עצור שוחרר למעצר בית

בתום חקירתו במח"ש, שוחרר השוטר החשוד בהטבעת סימן של מגן דוד על פניו של חשוד בעבירות סמים משועפאט למעצר בית. במשטרה טענו שההטבעה נגרמה משרוכי נעל של אחד מ-16 השוטרים - אבל איש מהם לא נשא מצלמת גוף פועלת

זמן צפייה: 00:53

כשבוע אחרי המעצר האלים של ערווה שייח' עלי, בן 33 משועפאט שבירושלים - שעל פניו תועדה חבלה בצורת מגן דוד - שוחרר השוטר החשוד במעשה למעצר בית, בתום חקירתו במחלקה לחקירת שוטרים.

בתחילת השבוע פורסם כי העצור שוחרר על-ידי בית משפט השלום בירושלים בעקבות מחדלי המשטרה בעניינו. בעקבות סימני השאלה שעלו מהתמונה המדוברת, במשטרה טענו שההטבעה נגרמה משרוכי נעל של אחד מ-16 השוטרים - אבל לאף אחד מהם לא הייתה מצלמת גוף שפעלה. אמו של החשוד סיפרה לחדשות 13: "הם מצאו סמים, בסדר. אבל למה שלושה רעולי פנים הכו אותו? לקחתי את הילדים והכנסתי אותם לחדר כדי שלא יראו מה קורה. אחר כך הם קשרו אותו בידיים והרגליים בסלון  - ואז התחלנו לשמוע מכות חזקות מאוד".

משרדי מח''ש, המחלקה לחקירות שוטרים
משרדי מח''ש | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

במשטרה מסרו ביום שבת כי "בהמשך לפרסומים מגמתיים ומעוותיים בהן טענה להתנכלות על רקע גזעני לעצור אלים בעבירות סחר בסמים, להלן עובדות המקרה: במהלך חיפוש על פי צו בבית החשוד במחנה הפליטים שועפאט, נתפסו חומרים החשודים כסמים בכמות גדולה שלא לצריכה עצמית (למעלה מק"ג חומר החשוד כחשיש, אקסטזי, מתאדון ועוד). בשלב מסוים, הוסיפו במשטרה, החל החשוד להשתולל, תקף באלימות את השוטרים והתנגד למעצרו תוך שנדרשו מספר שוטרים על מנת להשלים את מעצרו שבוצע כחוק".

"בשל התנגדותו האלימה, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח סביר על פי סמכות עד שהליך המעצר הושלם. על פניו של החשוד נראית חבלה שדומה למשולש ומקורו ככל הנראה בפריט לבוש של אחד השוטרים". פרטי המקרה הועברו למחלקה לחקירת שוטרים - שם אמרו כי "הפרטים בבדיקה".

עו"ד אכרם אבו לבדה, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר: "מדובר במקרה חמור של אלימות שוטרים. 16 שוטרים הגיעו לביתו של החשוד, ובאופן תמוה כל מצלמות הגוף של השוטרים לא פעלו ולמשטרה אין הסבר לכך. עיניו של החשוד כוסו והוא הוכה בצורה ברוטאלית. גרסת המשטרה, שלא הועלתה בדיון אלא רק לאחר הפרסום, מעלה שאלות ותהיות רבות. אנו מצפים שמח"ש תקיים חקירה מקיפה ויסודית כדי לחקור את המקרה החמור".