קראדי: "יעדים של החטיבה היהודית רוצים שהשב"כ ייטפל בפשיעה"

המפכ"ל לשעבר התראיין במהדורה המרכזית בעקבות רצח חמשת האזרחים ביפיע, ותקף את השר לביטחון לאומי: "הוא לא הפתרון, הוא הבעיה". על הדרך להתמודד עם האלימות במגזר הערבי אמר: "המשטרה צריכה להתארגן ולעשות הערכת מצב מחודשת"

זמן צפייה: 04:06

המפכ"ל לשעבר משה קראדי התראיין הערב (חמישי) במהדורה המרכזית, והתייחס לטבח ביפיע, בו נרצחו היום חמישה אנשים. "יש פה אנקדוטה שיכולה להיות רק במדינת ישראל", אמר קראדי ותקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אנחנו רואים יעדים של החטיבה היהודית בשב"כ רוצים עכשיו את השב"כ שייטפל בפשיעה, זה עוד לא היה לנו".

"ראינו את השר לביטחון לאומי מזדעזע בצדק כשיש חמישה נרצחים ביום אחד", אמר קראדי בפתח דבריו, "אבל הוא לא הזדעזע כשיש 90 נרצחים במשך חמישה חודשים. ואם החמישה האלה היו יום אחרי יום הוא כנראה גם לא היה מזדעזע. הוא רץ מהר לשטח כי יש שם תקשורת".

"אין שום ספק שמדובר באחד המשברים הקשים ביותר שידעה משטרת ישראל בתולדותיה", הוסיף המפכ"ל לשעבר, "ולא בטוח שיש לה פתרון קסם, בטח לא כשהשר לביטחון פנים חונה כרגע במשרד הזה. הוא לא הפתרון, הוא הבעיה. אז אנחנו נמצאים כרגע במצב שבו המפכ"ל צריך לנהל את הבעיה במשטרה, זה לא קל וזה לא פשוט ולא בטוח שגם אם אני הייתי יושב שם היה לי פתרון קסם ביום אחד".

Whatsapp Image 2023 06 08 At 1
כוחות משטרה בזירת הרצח ביפיע | צילום: פאדי אמון, פלאש 90

עוד אמר קראדי: "מה שצריך לעשות זה קודם כל ללמוד ולהכיר את הבעיה, לנתח אותה, לראות מה נקודות התורפה ומה נקודות החוזק, להכין תוכנית ולצאת לדרך. במצב הזה, לצערי, בהכירי את הארגון, אין לו היום יכולת לפתור את הבעיה. אם יש למפכ"ל אומץ - הוא צריך עכשיו לגייס כ-500 שוטרים וקצינים שפרשו מתחום המודיעין והחקירות, כדי לעשות מילואים של שנה-שנתיים ולהעמיד את המשטרה חזרה על הרגליים".

בהמשך שוב התייחס קראדי לשר לביטחון לאומי: "שמעתי את השר בן גביר, ומעולם לא שמעתי שר מדבר כל כך הרבה שטויות בכל כך מעט זמן. הוא מפזר סיסמאות. להכניס את השב"כ זה פופוליזם. שב"כ זה לא מילת קסם, זה לא גדודים עם נשק שנכנסים לאום אל-פחם. זה גוף מודיעיני, בין הטובים בעולם, שצריך לייצר מודיעין כדי לסכל פיגועי טרור. אני גם לא רואה איך מכניסים את בן גביר לדיון בשב"כ כי אין לו סיווג ביטחוני. השב"כ לא יחשוף את מה שהוא יודע כשבן גביר נוכח בחדר".

Whatsapp Image 2023 06 08 At 1
השר בן גביר בזירת הרצח ביפיע | צילום: פאדי אמון, פלאש 90

"אסור לאבד תקווה, התמודדנו במצבים קשים ומשטרת ישראל הצליחה גם לפתור בעיות מאוד קשות", סיכם קראדי, "התנאי הראשון זה החלפתו של השר לביטחון לאומי והעמדתו של שר מפוכח עם יכולת, שלא מתעסק בסיסמאות אלא בעבודה. דבר שני, המשטרה צריכה להתארגן ולעשות הערכת מצב מחודשת. אם המצב יישאר כמו שהוא היום - לצערי אני פסימי".