פרשת ה"סרסור בסוהרות": הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד קצין המודיעין

קצין המודיעין שפוטר, רני באשא, עלול לעמוד בפני אישומים במרמה והפרת אמונים, בגין אי-העברת מידע על הנעשה בכלא גלבוע, לצד שיבוץ החיילות בהתאם לבקשת המחבל מחמוד עטאללה - שחשוד כי הטריד אותן. החלטה סופית בנושא תתקבל בידי פרקליט המדינה עמית איסמן בשבועות הקרובים

זמן צפייה: 01:23

פרשת הסוהרות בכלא גלבוע: לאחר ההליך המשמעתי שנפתח נגד רני באשא, שהיה קצין המודיעין בכלא גלבוע, הפרקליטות נוטה להגיש נגדו כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים - כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית.

באשא חשוד שידע על מעשי ההטרדות המיניות של המחבל מחמוד עטאללה, ולא העביר את המידע הלאה - אלא אף שיבץ את הסוהרות לבקשת האסיר. החלטה סופית בנושא תתקבל על ידי פרקליט המדינה עמית איסמן בשבועות הקרובים. בנוסף, ככל הנראה יוגש נגד האסיר עטאללה כתב אישום נוסף באשמת מעשים מגונים, בעקבות עדות של סוהרת נוספת שהתלוננה נגדו.

תגובת עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את באשא: "מהמעט שנחקר עד כה עולה כי באשא לא נחקר על עובדות חדשות או נושאים שמצדיקים פתיחת חקירה כלשהי. ככל הפרסום נכון, הדבר מופרך ולא יעמוד בסיכוי סביר להרשעה".

רני באשא, שימש קצין המודיעין בכלא גלבוע
רני באשא, שימש קצין המודיעין בכלא גלבוע

כזכור, בדצמבר האחרון, שש שנים לאחר שהשתחררה משירותה הצבאי כסוהרת בכלא גלבוע, הגיעה אחת מן הסוהרות, המתלוננת הרביעית בפרשה, ר', למסור עדות קשה על מה שהתרחש מאחורי הסורגים. "אני שמחה לשתף פעולה כדי שדבר כזה לא יקרה, ושדברים ישתנו", היא אמרה לאחר שמסרה את עדותה.

החקירה של מה שמכונה "סרסור הסוהרות" נפתחה לפני כשלוש שנים, בחשד להטרדות מיניות ומעשים מגונים בכלא גלבוע, ובטענה כי קצין המודיעין של הכלא, רני באשא, שיבץ לאגף סוהרות צעירות לבקשתו של האסיר הביטחוני.