תביעת הדיבה: יאיר נתניהו קרא לסתיו שפיר "כלבה" והוצא מהאולם

במסגרת התביעה שהגישה חברת הכנסת לשעבר נגד בנו של ראש הממשלה לשעבר בגין פרסום לשון הרע והטרדה מינית, השופט הורה לנתניהו הבן לצאת מאולם בית המשפט בעקבות התנהגותו - והוא יצא וסינן קללה לעבר שפיר

זמן צפייה: 02:13

במסגרת תביעת הדיבה שהגישה ח"כ לשעבר סתיו שפיר נגד בנו של ראש הממשלה המיועד - יאיר נתניהו, ולאחר שהאחרון הגיש כנגדה תביעת נגד, היום (שלישי) התנהל בבית המשפט השלום בתל אביב דיון נוסף בעניין. בתוך כך, עו''ד יניב לנקרי המייצג את נתניהו, שאל את שפיר בחקירה הנגדית: "לפני שאנחנו צוללים לתיק. יש לך הזדמנות פז לחזור בך מהתביעה. מה את אומרת?", שפיר בתגובה דחתה את ההצעה: "לא חושבת שהוא שינה את דרכיו".

מצידו, יאיר נתניהו התפרץ לתגובתה ואמר: "את מדברת על אהוד ברק?". עו"ד לנקרי ביקש ממנו לשמור על השקט ולאפשר לשפיר לסיים את דבריה. "ברגע שהנתבע השתמש בביטויים שמהווים הטרדה מינית, לא יכולתי יותר להבליג והגשתי את התביעה", טענה שפיר.

החל מאותו הרגע, החל דין ודברים בין יאיר נתניהו ועו"ד רוזן - פרקליטה של שפיר. נתניהו התפרץ פעם נוספת ואמר: "אוי, אני לא יכול יותר. חצופה". ‏עו"ד רוזן ביקש מבית המשפט לתעד את דבריו של נתניהו: "הנתבע מדבר שוב שוב. אני מבקש שזה יירשם, כי אין לו מיקרופון". נתניהו דרש מעו"ד רוזן שלא יצביע עליו, ורוזן בתגובה השיב לו: "אני אצביע על מי שאני רוצה". נתניהו לא נותר חייב ואמר: "אם תצביע עליי אני אקום ואצא".

סתיו שפיר
סתיו שפיר | צילום: אבשלום ששוני פלאש 90

‏בהמשך הדיון, עו"ד לנקרי המשיך בחקירה הנגדית: "את הזמנת את היריבות, את פתיחת בה. הזמנת את בנו של ראש הממשלה לקרב. ואת למעשה זו שיורה חיצים ומצפה שהוא ישיב לך בזרים ושושנים". ברקע יאיר נתניהו העיר: "את נשואה למילארדר".

השופט בדיון, אביים ברקאי ביקש מנתניהו להימנע מהערות במהלך החקירה הנגדית. נתניהו מצידו הוסיף: "סליחה, פשוט ירדו לי הדמעות". מכשניסתה להמשיך בעדותה, נתניהו שוב התפרץ לדבריה: "איפה ה-8 מיליון שקל?", תהה. בתגובה, השופט ברקאי התריע בפניו שבהערה הבאה, הוא יוצא מהאולם. נתניהו המשיך להשתלח בשפיר: "תחזירי את המיליונים". השופט ברקאי ביקש ממנו לעזוב את הדיון, ונתניהו ביוצאו, מלמל מתחת לשפה: "כלבה". אחרי כמה דקות מחוץ לאולם, יאיר נתניהו נקרא לשוב אליו.

החקירה הנגדית נמשכה, ועו"ד ‏לנקרי ביקש משפיר לאשר בפניו את המידע לפיו היה לה בעבר בן זוג ממוצא ערבי: "תאשרי לי שהיה לך בן זוג ערבי, מאזן זועבי". שפיר השיבה: "לא, זה שקר". בנקודה הזו, יאיר נתניהו החל שוב להחליף דין ודברים עם השופט ברקאי. "יש את זה באינסטגרם שלה. רק הגיוני שאדם שיש לו בן זוג ערבי חוגג את הרמאדן", אמר נתניהו. "אמרתי שבפעם הבאה אדוני ייצא שוב. אני עוד לא מממש זאת", אמר ברקאי. לאחר ששוב ניסה להתפרץ, נתניהו הוצא שוב מהדיון כשהוא אומר: "אבקש לא להחזיר אותי עד שהגברת תסיים". השופט ברקאי הוסיף: "גם ככה לא תכננתי".

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו בכניסה לדיון בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני פלאש 90

בפתח עדותו אמר ‏יאיר נתניהו: "חשוב לי להגיד את הצד שלי. בשבילי זה עוד יום ששופכים את דמי. גוררים אותי בזפת ונוצות. אני לא בובת וודו. אני בן אדם. לגברת סתיו שפיר יש בעל מיליארדר, בשבילה זה כמו לקנות מסטיק. היא מבזבזת את זמנו של בית המשפט".

‏עו''ד רוזן, פרקליטה של שפיר בציג בפני נתניהו תצהיר בו "אמרת שאין לך כסף בכיסך בעוד היה בחשבונך מיליון שקל". בהמשך, השופט ברקאי פסל את השאלה הזו, ומצידו יאיר נתניהו הודיע: "אני אקום, אוריד את המיקרופון ואצא אם הוא יתקרב ויצעק עליי". השופט ברקאי התייחס לדבריו ואמר לו שהוא לא יצא. בתגובה, נתניהו אמר: "אני אצא. תביאו לי משטרה".

בהמשך, עו"ד רוזן שאל את נתניהו "האם גרת במעון ראש הממשלה והיה לך שם חדר?". נתניהו, שלא ענה על השאלה פנה לשופט: "הוא יורק עליי. כל פעם הוא מתקרב אליי, צועק לי בתוך האוזן ויורק עליי. כל העין שלי כבר מלאה מהרוק שלו". עוד הוא טען: "הוא שוב מתקרב אליי. הוא לא מכבד את המרחב האישי שלי. חצי מהפנים שלי רוק", כשהוא מרחיק את הדוכן מלנקרי.

יאיר נתניהו בבית המשפט
יאיר נתניהו בבית המשפט | צילום: אבשלום ששוני פלאש 90

כשהציבו בפניי נתניהו את הטענה שהוא "עובד בשחור", הוא טען: "יש לי רואת חשבון, היא מאוד קפדנית. אנחנו מקפידים להיות יותר צדיקים מהאפיפיור כי מחפשים אותנו. תכתוב בטוויטר שאני עובד בשחור ותחטוף תביעה. תהיה גבר". השופט ברקאי נכנס לדבריו ואמר: "לא מדברים ככה לעורך דין". נתניהו הוסיף: "יש רשימה שחורה של בעלי דין כפי שנחשף באתר מידה".

"לא ראיתי מאז שסתיו שפיר התחתנה עם מיליארדר היא התחילה לחלק את הכסף לעניים. הסוציאליסטית הגדולה. דאגה רק לעצמה לחתונה", אמר נתניהו ונקטע על ידי השופט ברקאי: "מותר לאדם להוציא את הכסף הפרטי שלו". "מותר אבל היא צבועה", אמר נתניהו.

‏בהמשך הדיון, השופט ברקאי שאל את נתניהו: "האם היית במועדון הפוסיקט?", "כן, זה פלילי?", השיב לו נתניהו. עו"ד רוזן שאל: "הגעתם לשם עם שטרות?", ונתניהו ענה לו: "שקר. אין הרבה ילדים בני 22 שלא היו במועדון חשפנות".