הירי ביובל קסטלמן: פרקליט המדינה הורה למח"ש לבדוק את החקירה

בעקבות חשיפת חדשות 13: פרקליט המדינה, עמית איסמן, הנחה אמש את מח"ש לבדוק את התנהלות הצוות שחקר את מותו של יובל קסטלמן ז"ל, שנורה על-פי החשד בידי החייל אביעד פריג'ה, בזירת פיגוע בי-ם. משפחתו: "מקווים לניקוי אורוות שישיב את האמון בשלטון החוק"

זמן צפייה: 01:04

בעקבות חשיפת חדשות 13: פרקליט המדינה, עמית איסמן, הנחה אמש (ראשון) את המחלקה לחקירות שוטרים, לאחר התייעצות עם ראשת מח"ש, לפתוח בבדיקת התנהלות צוות החקירה שטיפל בחקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל בזירת הפיגוע בירושלים, שנורה על-ידי החייל אביעד פריג'ה - החשוד בהמתה בקלות דעת - בעת שתועד כשהוא מרים את ידיו. עוד נמסר כי "בד בבד, פרקליט המדינה עדכן אמש בדברים את ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה וביקש, נוכח האמור, שלא לקיים בדיקה מטעם המשטרה בנושא, עד לסיום בחינת הדברים על-ידי מח"ש". כמו כן, אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי מסתמן שוועדת הבדיקה תתמקד בראש צוות החקירה שקבע שלא היו קליעים בגופה. משפחתו של יובל קסטלמן מסרה בעקבות הנחיית פרקליט המדינה: "מקווים לחקירה איכותית ולניקוי אורוות שישיב את האמון בשלטון החוק".

עורכי הדין דניאל חקלאי ועמית שלף, המייצגים את משפחתו של יובל קסטלמן, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על החלטת פרקליט המדינה להורות על בדיקה ראשונית מטעם מח"ש, וקוראים לו למנות פרקליט בכיר בפרקליטות המדינה לצורך ליווי צמוד של בדיקה זו. עלינו להיזהר כמובן מקביעות נחרצות ובמיוחד להימנע מהתלהמות. יש להבין מהי גרסת קציני המשטרה שפעלו בפרשה זו בטרם נחרוץ דין. עם זאת, ברור שיש כאן סימני שאלה קשים. משפחתו של יובל אינה מבקשת להעלות איש על המוקד.  מבוקשה של המשפחה הוא לחקור את הדברים ולחשוף את האמת הן לגבי נסיבות מותו הנורא של יובל והן לגבי השתלשלות האירועים מאז המוות במסגרת החקירה".

פיגוע ירושלים סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה, החשוד במותו של יובל קסטלמן ז"ל, בשחזור האירוע
סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה, החשוד במותו של יובל קסטלמן ז"ל, בשחזור האירוע | צילום: חדשות 13
Whatsapp Image 2023 09 04 At 1
פרקליט המדינה עמית איסמן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
משרדי מח"ש, המחלקה לחקירות שוטרים
משרדי מח"ש | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

אתמול בוצעה נתיחה בגופתו של יובל קסטלמן, ובדו"ח נקבע כי נמצא לפחות קליע אחד של נשק מסוג M16 וכמה רסיסי קליעים. הממצאים סתרו את טענת המשטרה שלפיה לא היה צורך בנתיחה, מאחר שלא נמצאו קליעים בגופה. בעקבות ההתפתחות הזו, המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי הנחה את ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יגאל בן-שלום, לבחון את ממצאי הנתיחה ואת התנהלות החקירה. אמש נטמן יובל קסטלמן בשנית בבית העלמין בקריית טבעון. שקד, אחיו של יובל קסטלמן, אמר לחדשות 13 אתמול: "זו לכל הפחות רשלנות של המשטרה, זה בלתי נתפס".

מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב שבתאי
מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב שבתאי | צילום: שיר תורם, פלאש 90

לאורך החקירה טענו במשטרה שהסיבה שלא בוצעה נתיחה שלאחר המוות היא משום שבגופו של קסטלמן לא נמצאו קליעים - בין היתר, בעקבות דבריו של הקב"ט - שאינו איש רפואה. כמו כן, בחדשות 13 פורסם עוד כי במשטרה הביאו את האמצעים למצ"ח ואמרו להם לחקור לפני שקסטלמן נקבר. במצ"ח "גררו רגליים" והחלו בחקירה הפלילית רק לאחר הלווייתו. גופתו הוצאה מהקבר ולאחר בדיקות מצאו בה חלקי קליעים.