נעצר חשוד בדרדור הפח שפצע קשה אישה בת 40 בירושלים

המשטרה הודיעה כי כשבוע וחצי אחרי שמירל דז'לובסקי - עוברת אורח שנפצעה קשה במהלך מהומות של חרדים בבירה - נעצר חשוד בשכונת מאה שערים: "חקירת המקרה נמשכת ובכוונת המשטרה להמשיך לפעול למיצוי הדין עם כלל המעורבים במעשה"

זמן צפייה: 00:35

שבוע וחצי לאחר מהומות החרדים בירושלים שבמהלכן נפצעה קשה מירל דז'לובסקי בת ה-40, מפח שדורדר לעברה - נעצר היום (ראשון) חשוד במעשה. "בפעילות כוחות מחוז ירושלים בשכונת מאה שערים, נעצר חשוד בהצתה ודרדור פח אשפה גדול שמחץ ופצע באורח קשה את מירל דז'לובסקי, עוברת אורח שעברה במקום במהלך הפרות סדר והתפרעויות אלימות", נמסר בהודעת המשטרה.

"החשוד, נעצר על-ידי השוטרים ברחוב ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה. חקירת המקרה נמשכת ובכוונת המשטרה להמשיך לפעול למיצוי הדין עם כלל המעורבים במעשה", הוסיפו. במקביל, מצבה של דז'לובסקי מוסיף להיות קשה מאוד, כך לפי עדכונו האחרון מהשבוע שעבר של בית החולים שערי צדק בו היא מאושפזת.

הפרות סדר בהפגנת החרדים בירושלים
הפח שדורדר לעבר מירל דז'לובסקי | צילום: דוברות המשטרה

האירוע התרחש בסמוך להפרת סדר אלימה וממושכת באזור רחוב יחזקאל בבירה, ובהמשך גם באזור רחוב בר אילן. שם לפי המשטרה, התפרעו מאות מפרי סדר שיידו אבנים, הציתו ודרדרו פחי ענק וחסמו את ציר התנועה, בין היתר, על רקע עבודות הרכבת הקלה ומעצר חשוד בהצתת חנות סלולר בתחילת השבוע. כתוצאה מהפרת הסדר נגרם נזק לניידת משטרה.

יממה לאחר האירוע, בתה של מירל סיפרה לחדשות 13: "אני ראיתי שהם מזיזים את הפח. אני לא ראיתי איך שזה נופל עליה. אחר כך הבנתי שקרה משהו ועליתי לבית וראיתי מהמרפסת ש... ראיתי אישה, אני לא ידעתי בדיוק שזאת אימא שלי, לא ראיתי. הלכתי למכולת לראות אם היא שם, אז ראיתי שהיא לא שם, אז הבנתי שזאת היא".

שוטרת מקבלת טיפול בזמן הפגנות החרדים
שוטרת מקבלת טיפול בזמן הפגנות חרדים (תמונת ארכיון) | צילום: דוברות המשטרה

בשנים האחרונות, הפגנות חרדים ברחוב בר אילן שבירושלים וסביבתו - הפכו לדבר שבשגרה. בתוך כך, המפגינים נוהגים לזרוק אבנים לעבר השוטרים, לתקוף אותם ובעיקר להשחית ציוד הקשור לבניית הקו החדש של הרכבת הקלה בעיר. לפני חודשיים וחצי הוצתה חנות טלפונים, ולפני כמה ימים נעצר חשוד במעשה. בעקבות מעצרו החלו הפרות סדר משמעותיות שכללו מאות קיצוניים.

האירוע לא עבר בשתיקה בציבור החרדי ורבים הנמנים עמו הביעו זעזוע מהמקרה, ביניהם חברי כנסת ושרים מכל קצוות הקשת הפוליטית, גם מיהדות התורה ומש"ס. הפציעה והגינויים המחישו את הנזק שגורמים המפגינים האלימים גם לציבור שהם חלק ממנו, וכעת מקווים במשטרה, שהגורמים המתונים ינסו למתן את ההפגנות.