סחיטה באיומים ודמי חסות: כתב אישום נגד 9 חברי כנופיה בצפון

תשעת חברי הכנופיה, כולם תושבי טורעאן, פעלו בצפון ונחשפו בתום חקירה סמויה של משטרת מחוז צפון. כתב אישום הוגש נגדם בגין סחיטה באיומים, לאחר שפעלו לגבייה של דמי חסות וסחטו באיומים מאות אלפי שקלים מבעלי עסקים, קבלנים ובעלי קרקעות

זמן צפייה: 01:23

כתבי אישום בגין סחיטה באיומים הוגשו הבוקר (רביעי) נגד 9 נאשמים - שפעלו ככנופיה וסחטו באיומים מאות אלפי שקלים מבעלי עסקים, קבלנים ובעלי קרקעות. שוטרי המחוז הצפוני חשפו את הכנופיה, כולם תושבי טורעאן, בתום חקירה מורכבת.

חקירה סמויה נפתחה בעקבות ירי שבוצע בחודש שעבר בחנות מזון, כתוצאה ממנו נפצע גבר בשנות ה-20 לחייו. מהחקירה עלה כי הירי בוצע לאחר סירובו של בעל העסק לשלם דמי חסות. החקירה העלתה כי מדובר בכנופיה שעיסוקה הוא לגבות דמי חסות באיומים, כשמי שלא נענה לדרישותיהם מבוצעים כנגדו מעשי אלימות וירי.

עם התפתחות החקירה והפיכתה לגלויה, ביוני האחרון נעצרו 2 מראשי הכנופיה, נאיף דאחלה וחמזה דאחלה. במקביל למעצרם, הצליחו חוקרי המשטרה לאתר קורבנות נוספים שחששו להתלונן, וחשפו בפני חוקרי המשטרה מסכת של איומים ואלימות קשה שמטרתה לגבות כסף מהם ולהיות שותפים בעסקים מבלי להשקיע.

חברי הכנופיה
חברי הכנופיה | צילום: דוברות המשטרה

במהלך החקירה עלה עוד כי חברי הכנופיה דרשו מקבלנים ובעלי קרקעות תשלום עבור הקרקע עליהם הם בונים בטענה כי השטח הוא שטח טריטוריאלי שלהם, כי ככה הם החליטו. מספר חשודים נוספים נעצרו ולאחר חקירה מאומצת של חוקרי המשטרה, שכללה מעל ל-200 עדויות, הצליחו החוקרים לאסוף די ראיות שהובילו הבוקר כאמור, להגשת כתב אישום חמור כנגד כל חברי הכנופיה.

שוטרי מחוז צפון פועלים בקדחתנות כנגד כנופיות וארגוני פשע בתחומים רבים, תוך שימת דגש מיוחד על עבירות של סחיטה באיומים כנגד בעלי עסקים, אשר מוצאים את עצמם לא אחת במצב בו הם ובני משפחותיהם מאויימים ונזקים נגרמים לעסקיהם ורכושם הפרטי.