תוך דקות, במרכז ובצפון: חשד לשני מעשי רצח

גבר כבן 30 נורה למוות בלוד, ואמו נפצעה קל. בטובא-זנגרייה שבצפון הארץ נורה למוות צעיר בן 22 לחייו וגבר נוסף, בן 35, נפצע אנושות. מתחילת השנה נרצחו 150 בני אדם בחברה הערבית

זמן צפייה: 01:25

שבת של אלימות: תושב לוד כבן 30 נורה למוות הערב (שבת) סמוך לביתו, ואמו נפצעה באורח בינוני. במקביל, צעיר בן 22 נורה למוות בטובא-זנגריה שבצפון, וגבר בן 35 נפצע אנושות.

שוטרי תחנת לוד פתחו בחקירה עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר אירוע ירי בעיר, במהלכו נורו אם ובנה תושבי המקום בשנות השלושים והשישים לחייהם. על-פי גורמי רפואה, הם פונו עצמאית למרכז רפואי אסף הרופא - שם נקבע מותו של הגבר, ומצבה של האשה הוגדר קל. בתוך כך, המשטרה מבצעת סריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף אמצעי תיעוד וממצאים פורנזיים בסביבת הזירה.

כאמור, באותו זמן התקבל במד"א דיווח על פצוע מאירוע אלימות בטובא-זנגריה. חובשים ופראמדיקים הגיעו לזירה וקבעו את מותו של בן 22. כתוצאה מהירי, נפצע אנושות בן 35. הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך מתמשך בין משפחות עבריינים.

חובש בכיר במד"א, יגאל בן עודיז, סיפר: "הפצוע, שסבל מפציעה חודרת קשה בגופו, היה מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

זירת התאונה בתחנת הדלק בביר אל-מכסור
אמבולנס (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

הלילה נרצח צעיר בשנות ה-20 לחייו במועצה המקומית זרזיר שבגליל, הסמוכה לנצרת ולמגדל העמק. הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך בין עבריינים. מוקדם יותר אמש נורה למוות גבר כבן 40 בכפר קרע שבוואדי עארה, ובנוסף פונה מהמקום פצוע במצב קשה. פראמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה קבעו את מותו של הגבר במקום, ופינו את הפצוע לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

מעמותת יוזמות אברהם נמסר כי 150 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 141 אזרחים, זאת לעומת 68 קורבנות בתקופה המקבילה אשתקד. 133 מהנרצחים השנה נורו למוות ו-81 מהם היו בני פחות מ-30. מבין כלל הקורבנות בחברה הערבית השנה, 8 היו נשים.