בן 23 מואשם ברצח בגליל התחתון: "נכנס למספרה - וירה מטווח אפס"

תושב טורעאן מואשם ברצח עאמר עדוי, שנורה על-ידו למוות מטווח אפס בזמן ששהה בתור במספרה יחד עם בנו. כתב אישום חמור בגין סיוע לרצח יוגש נגד תושב כפר קרע בן 30, אחרי שסייע לו להימלט מזירת האירוע למקום מסתור. הרקע לרצח: סכסוך עקב כתב אישום

גבר באזיקים (אילוסטרציה)
גבר באזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד תושב טורעאן בן 23, בגין רצח עאמר עדוי, שנורה למוות מטווח אפס בזמן ששהה בתור במספרה יחד עם בנו. בנוסף, כתב אישום חמור בגין סיוע לרצח יוגש כנגד תושב כפר קרע בן 30, אחרי שסייע לרוצחו של עדוי להימלט מזירת האירוע הקשה.

ב-22 ביוני התקבל דיווח במוקד המשטרה אודות רעול פנים שנכנס לתוך מספרה ביישוב טורעאן שבגליל התחתון וביצע ירי מטווח אפס לעבר תושב המקום שנפצע באורח אנוש, ומותו נקבע לאחר מכן בבית החולים פוריה. כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה לאיסוף ראיות, ובתום הערכת מצב החקירה הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של המחוז הצפוני.

יומיים לאחר מכן נעצר תושב כפר קרע שסייע לרוצח להימלט מהזירה למקום מסתור אחרי האירוע. בהמשך החקירה ובתום מצוד של 18 ימים שניהלה המשטרה, נעצר החשוד המרכזי ברצח לאחר שנמלט מביתו והסתתר מפני כוחות המשטרה.

ניידת בנגב, אמבולנס בנגב, זירת הרצח בפזורה הבדואית בנגב
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: דוברות המשטרה

מהחקירה עולה כי הרקע לרצח הוא סכסוך בין הנרצח לבין הנאשם המרכזי ברצח עקב כתב אישום שהוגש בעבר נגד אחיו של הנאשם בגין תקיפה של בני משפחתו של הקורבן. עוד עלה כי ביום האירוע ביקש הנאשם ברצח מעובר אורח אופניים חשמליים בטענה כי נתקע עם רכבו, וכי הוא צריך לאסוף חלק להחלפה.

באמצעות האופניים הגיע הנאשם למספרה, החנה אותם מחוץ למקום וכאשר זיהה את הקורבן ובנו הקטין ממתינים להסתפר הוא נכנס פנימה - וירה בו מספר יריות מטווח אפס.