דרדור הפח שהוביל לפציעה הקשה: צעיר וקטין מואשמים בחבלה חמורה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד מאיר קצב, תושב אלעד בן 22, ונגד תושב הבירה בן 16, בגין הצתת פח אשפה במהלך הפגנת החרדים ודרדורו במורד הרחוב, מה שהוביל לפציעתה של מירל דז'ילובסקי בת ה-40. כתב האישום מייחס להם עבירות של חבלה חמורה, הצתה, סיכון דרכים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו

זמן צפייה: 00:20

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) כתב אישום נגד מאיר קצב, תושב אלעד בן 22, ונגד תושב הבירה קטין בן 16, בגין הצתת פח אשפה במהלך הפגנת החרדים בעיר באמצע החודש שעבר, ודרדורו במורד הרחוב, מה שהוביל לפציעתה של מירל דז'ילובסקי בת ה-40.

בנוסף, הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של השניים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בתום הדיון על הבקשה להארכת מעצרם, מגישת כתב האישום עו"ד יפעת פנחסי-נבו אמרה: "נעשה כל שביכולתנו לפעול בחומרה נגד אנשים שמתנהגים בצורת שלוחת רסן וגורמים לפגיעה של עוברי אורח".

בכתב האישום, המייחס לנאשמים עבירות של חבלה חמורה, הצתה, סיכון דרכים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, נמסר כי "במסגרת הפרות סדר ברחוב יחזקאל בירושלים, החליטו הנאשמים ואחרים נוספים להצית פח אשפה ולחסום באמצעותו את הרחוב. הנאשמים הציתו את פח האשפה ודחפו אותו בחוזקה ומזוויות שונות על מנת להזיזו ממקומו ולהניע אותו למרכז הכביש. אז הדרדר פח האשפה הבוער לכיוון הכביש המשופע כלפי מטה והחלק הפינתי שבו פגע בעוצמה במרכז החזה של תושבת שעברה באזור".

הפרות סדר בהפגנת החרדים בירושלים
הפרות סדר בהפגנת החרדים בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

עוד צוין בכתב האישום כי "בעקבות המכה, התמוטטה התושבת על המדרכה, והנאשמים והאחרים ברחו מהמקום. כתוצאה ממעשיהם, פונתה התושבת לבית החולים שערי צדק, כשהיא עם שברים מרובים בצלעות, דימום פנימי רב בכל אזור החזה וריאות שספגו פגיעה קשה המסכנת חיים. היא אושפזה בטיפול נמרץ ובימים אלו היא עדיין מאושפזת בבית החולים. בנוסף, במסגרת חקירת האירוע נמלט הנאשם הקטין משוטר שביקש אותו לחקירה מספר ימים לאחר האירוע".

כאמור, התקרית אירעה באמצע חודש דצמבר במהלך מחאת חרדים בירושלים על רקע עבודות הרכבת הקלה ומעצרו של אדם החשוד בהצתת חנות טלפונים ניידים. המפגינים חסמו את תנועת כלי רכב במקום, הפכו והבעירו פחי אשפה במרכז הכביש והתעמתו עם כוחות המשטרה ומג"ב. התקרית התרחשה בסמוך להפרת הסדר האלימה באזור רחוב יחזקאל בבירה, שם לפי המשטרה התפרעו מאות מפרי סדר שיידו אבנים, הציתו ודרדרו פחי ענק וחסמו את ציר התנועה.

בעקבות המקרה נפתחה חקירה במשטרה ובוצעו פעולות שהובילו למעצרם של שני החשודים שהיו בבריחה. עשרה ימים לאחר המקרה, נעצר אחד החשודים בירושלים, ויומיים לאחר מכן נעצר חשוד נוסף באלעד. השניים הועברו לחקירה בתחנת לב הבירה, ומעצרם הוארך מעת לעת. ביום חמישי האחרון, עם סיום החקירה בעניינם - הוגשה נגדם הצהרת התובע.