מרדף חריג בירושלים: חשוד נמלט מבידוק, נורה ונפצע קשה

החשוד החל בנסיעה פרועה לאחר שניגשו שוטרים לרכבו, ובשלב מסוים הוא ניגח ניידת ופגע בכלי רכב נוספים באזור. השוטרים ביצעו לעברו ירי והוא פונה לבית החולים במצב קשה. ברכבו נמצאה סכין, וטרם התבררה זהותו וכוונותיו

זירת האירוע בירושלים
זירת האירוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

מרדף משטרתי חריג התרחש הלילה (שבת) בירושלים, כאשר רכב חשוד התבקש לעצור לבידוק, וכשהשוטרים ניגשו לרכב הוא נמלט מהמקום. השוטרים ביצעו אחריו מרדף, ובשלב מסוים הוא ניגח את הניידת וכמעט פגע בשוטרים - שביצעו לעברו ירי והוא נפצע באורח קשה.

האירוע החל בפעילות משטרתית נגד גנבי רכבים, ושוטרים שביצעו חסם יזום בציר המנהרות הבחינו ברכב חשוד שהגיע למקום. הנהג עורר בהתנהגותו את חשדם של השוטרים, והוא התבקש לעצור לבדיקה. כשהשוטרים ניגשו אליו הוא החל להימלט מהמקום בנסיעה פרועה.

השוטרים ביצעו אחריו מרדף והצליחו לעצור אותו לאחר זמן קצר בצד הדרך, וכשהגיעו לפתוח את דלת הרכב הנהג המשיך שוב בנסיעה פרועה ונמלט מהמקום. בהמשך נתקל החשוד בחסם משטרתי נוסף באזור קריית משה על כביש בגין, ואז הוא עקף רכבים מימין, סירב לעצור, ניגח את הניידת, פגע בכלי רכב שהיו במקום, וכמעט פגע בשוטרים.

זירת האירוע בירושלים
זירת האירוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

הסכין שנמצאה ברכבו של החשוד בירושלים
הסכין שנמצאה ברכבו של החשוד | צילום: דוברות המשטרה

השוטרים, שחשו סכנה להם ולאזרחים, ביצעו לעברו ירי, אך הוא המשיך להימלט מהמקום בנסיעה פרועה. באזור מנהרת ליפתא הרכב נעצר לאחר שהנהג איבד עליו שליטה, והוא פונה מהמקום במצב קשה לבית החולים. בנוסף פונתה מהמקום נהגת רכב שנפצעה באורח קל, ככל הנראה מפגיעת רכבו של החשוד ברכבה במהלך ניסיון ההימלטות שלו.

ברכבו של החשוד נמצאה סכין, ובשלב זה טרם התבררה זהותו וכוונותיו. כוחות משטרה, בהם חבלן משטרתי, הוזעקו לזירה והחלו בבדיקת הרכב וזהותו של הנהג, והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה.