ביהמ"ש פסק: יאיר נתניהו יפצה את סתיו שפיר ב-70 אלף שקלים

בית משפט השלום קבע כי בנו של ראש הממשלה יפצה את חברת הכנסת לשעבר במסגרת תביעת דיבה שהגישה נגדו. נתניהו ישלם כ-40 אלף ש"ח פיצוי, ועוד 30 אלף ש"ח הוצאות משפט. התביעה הנגדית שהגיש נגד שפיר - נדחתה

סתיו שפיר, יאיר נתניהו
תביעת הדיבה: יאיר נתניהו קרא לסתיו שפיר "כלבה" והוצא מהאולם | צילום: אבשלום ששוני פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב פסק היום (חמישי) כי יאיר נתניהו ישלם לחברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר כ-40 אלף ש"ח במסגרת תביעת הדיבה שהגישה נגד בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו ישלם לשפיר גם 20 אלף ש"ח הוצאות משפט ועוד 10 אלף ש"ח על תביעה נגדית שהגיש - ונדחתה.

נזכיר כי במסגרת תביעת הדיבה שהגישה ח"כ לשעבר סתיו שפיר נגד יאיר נתניהו, ולאחר שהאחרון הגיש כנגדה תביעת נגד, לפני כארבעה חודשים התנהל בבית המשפט השלום בתל אביב דיון נוסף בעניין. בתוך כך, עו''ד יניב לנקרי המייצג את נתניהו, שאל את שפיר בחקירה הנגדית: "לפני שאנחנו צוללים לתיק. יש לך הזדמנות פז לחזור בך מהתביעה. מה את אומרת?", שפיר בתגובה דחתה את ההצעה: "לא חושבת שהוא שינה את דרכיו".

מצידו, יאיר נתניהו התפרץ לתגובתה ואמר: "את מדברת על אהוד ברק?". עו"ד לנקרי ביקש ממנו לשמור על השקט ולאפשר לשפיר לסיים את דבריה. "ברגע שהנתבע השתמש בביטויים שמהווים הטרדה מינית, לא יכולתי יותר להבליג והגשתי את התביעה", טענה שפיר.

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

החל מאותו הרגע, החל דין ודברים בין יאיר נתניהו ועו"ד רוזן - פרקליטה של שפיר. נתניהו התפרץ פעם נוספת ואמר: "אוי, אני לא יכול יותר. חצופה". ‏עו"ד רוזן ביקש מבית המשפט לתעד את דבריו של נתניהו: "הנתבע מדבר שוב שוב. אני מבקש שזה יירשם, כי אין לו מיקרופון". נתניהו דרש מעו"ד רוזן שלא יצביע עליו, ורוזן בתגובה השיב לו: "אני אצביע על מי שאני רוצה". נתניהו לא נותר חייב ואמר: "אם תצביע עליי אני אקום ואצא".