"ניצל חולשות": הפסיכותרפיסט מהשרון נאשם בעבירות מין

בכתב האישום מפורט כיצד נהג הנאשם, יריב כהן, בן 52, לגרום למטופלותיו לבטוח בו ולתת בו אמון, וכך תוך ניצול החולשות שחשפו בפניו לבצע בהן מעשים מיניים ללא הסכמתן - ולעתים חרף התנגדותן - בטוענו שמעשים אלו הם חלק מהטיפול. כתב האישום מייחס לכהן שמונה אישומים הכוללים מעשים מגונים וכן עבירת אונס ומעשה סדום

יריב כהן, הפסיכותרפיסט מאבן יהודה החשוד באונס מטופלת

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישור נגד יריב כהן, הפסיכוטרפיסט מאבן יהודה, שביצע עבירות מין בחלק מהמטופלות שלו, במסווה של טיפול. כתב האישום מייחס ליריב כהן שמונה אישומים הכוללים מעשים מגונים חלקם ללא הסכמה ובמרמה, כאשר האישום הראשון כולל גם עבירת אונס ומעשה סדום.

מכתב האישום עולה כי בין השנים 2022-2017 עסק כהן כמטפל "בפסיכותרפיה גופנית", הכוללת טיפול במשברים, מצוקות נפשיות והפרעות רגשיות בעזרת טיפול שיחתי המשלב טכניקות מגע גופני. "במסגרת עיסוקו ביצע כהן מעשים מיניים במטופלות כגון אינוס, מעשה סדום ומעשים מגונים, כל זאת בכסות של טיפול פסיכותרפיה גופנית", נכתב.

עוד נכתב בכתב האישום: "במהלך הטיפול השיחתי חשפו המטופלות בפני יריב פרטים אינטימיים מחייהן האישיים, חששות, פחדים ואת הבעיות שהביאו אותן לפנות לטיפול. יריב נהג לרכוש את אמונן של המטופלות בעורמה, בין היתר, בכך שבשיחות בעלות אופי מיני עם המטופלות בהן, ביקש מהן לשתף אותו בפרטים מתוך חיי המין שלהן, שיתף מניסיונו המיני האישי ובפרטים אודות חיי המין של מטופלות אחרות".

כתב האישום מפרט את השתלשלות העניינים שהובילה למקרה ההטרדה, כאשר לצורך ביצוע טיפולי הגוף הורה יריב למטופלות לפשוט את בגדיהן ולהישאר לבושות בתחתונים בלבד, לשכב על מיטת הטיפולים ולהתכסות בסדין. אם מטופלת ביקשה להישאר לבושה טען כהן כי "זה יפריע לטיפול ויקשה עליו להביא לתוצאה".

לפי כתב האישום "בחלק מהמקרים, הסית הנאשם את הסדין באופן שהותיר את המטופלות עם חזה חשוף. במהלך טיפולי הגוף, ביצע יריב במטופלות מעשיים מיניים, תוך ניצול החולשות שחשפו בפניו במהלך הטיפולים ותוך הצגת מצג כוזב כי המגע באיברים אלו הכרחי למתן מזור לאותן הבעיות".

בחלק מהטיפולים, כך נכתב, ביצע כהן עיסויים אשר היו כרוכים במגע, בין היתר באיברים אינטימיים, שלא בהסכמת המטופלות - ובחלק מהמקרים ביצע זאת על אף שהתנגדו לו. באחד מהמקרים, כך פורט, החדיר הנאשם את אצבעותיו לאיבר המין של המטופלת ללא הסכמתה.

לא זאת בלבד, אלא שאת המעשים ביצע ללא מתן הסבר למטופלות על מהלך הטיפול, היכן הוא עומד לגעת, מבלי לקבל את הסכמתן מראש כשהוא טוען כי המגע המיני הינו חלק מהטיפול. "לא פעם, על מנת לרכוש את אמונן של המטופלות, הפיג יריב את חששן באמתלה כי הוא מודע היטב לגבולות עבודתו כמטפל וכי אופן ביצוע הטיפול, אינו חורג מהגבול האמור. בסיומו של כל טיפול נהג הנאשם לחבק את המתלוננות חיבוק צמוד וארוך שאינו הולם יחסי מטפל- מטופל".

המטופלות מצידן, האמינו לדבריו כי מדובר בחלק בלתי נפרד מהטיפול והכל מתוך הבנה ותקווה כי הטיפולים יועילו לשיפור מצבן הרגשי. חלקן בטחו בנאשם, פיתחו בו ובטיפול תלות רגשית ונעתרו לביצוע טיפולי המגע "חרף תחושת אי הנוחות, המבוכה והגועל".