החליט להמיתה לאחר שסירבה לקשר: כתב אישום נגד רוצח ילנה גרנברג

לפי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז, ג'ייסון וילנה היו מיודדים, ובמהלך תקופת החברות שנמשכה כארבע שנים הוא ביקש ממנה מספר פעמים להפוך את הקשר ביניהם לרומנטי, אך היא סירבה - והוא החליט לרצוח אותה ולשרוף את הגופה

זמן צפייה: 00:32

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) נגד ג'ייסון עודה (בלייז), תושב בת ים בן 30, בגין רצח הצעירה ילנה גרנברג ברחובות. כזכור, גופתה של גרנברג בת ה-27 נמצאה בשטח פתוח ביציאה משכונת כפר גבירול לפני כחודש.

לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד שחף קלינמן שמעוני מפרקליטות מחוז מרכז, עולה כי ג'ייסון וילנה היו מיודדים ונהגו לבלות יחד. במהלך תקופת החברות, שנמשכה כארבע שנים, ביקש ג'ייסון מילנה מספר פעמים להפוך את הקשר בעניהם לרומנטי, אך היא סירבה.

בסוף חודש אוגוסט השנה, החליט ג'ייסון להמית את ילנה ולשרוף את גופתה, ולשם כך הצטייד בסכין ובקבוקי בנזין. כעבור יומיים הסיע ג'ייסון את ילנה מביתה שבראשון לציון למקומות שונים ברחובות, כשבסוף היום, השניים היו אמורים להגיע לדירת אחותה.

בדרך לדירת אחותה, עצר ג'ייסון בחניון של תחנת הרכבת ברחובות כדי להוציא את התוכנית לפועל. אז דקר ג'ייסון את ילנה בצווארה, גבה וידיה, וגרם למותה. לאחר מכן, נסע לשטח פתוח בעיר רחובות, שם הניח אותה על הקרקע ושפך עליה את הבנזין, אך לא הצית אותה, אלא נסע בחזרה לביתו. במהלך הנסיעה, השליך את הטלפון הנייד שלו ואת הטלפון הנייד שלה.

ילנה גרנברג, בת 27 מראשון לציון, הנרצחת שנמצאה ברחובות
ילנה גרנברג, בת 27 מראשון לציון, הנרצחת שנמצאה ברחובות

בחקירתו במשטרה הכחיש תחילה החשוד כי תכנן לרצוח את ילנה, וטען כי תקף אותו לאחר עימות ביניהם, אך החוקרים שללו את גרסתו כי היא סטרה לו ולכן איבד שליטה. אתמול הודיעה המשטרה כי פענחה את הרצח, לאחר שחוקרי ימ"ר מרכז גילו כי הייתה לו תוכנית מסודרת לרצח של גרנברג. הוא רכש יומיים לפני הרצח את הסכין בחנות מיוחדת, וזאת כחלק מתכנון מוקדם שערך.

בנוסף, החוקרים הגיעו לתחנת דלק שבה באותו היום מילא בקבוק עם דלק, במטרה לשרוף את גופתה של המנוחה. עם הממצאים הללו השתכנעו בפרקליטות כי הרצח היה בתכנון מבעוד מועד, לכן כתב האישום הוגש על רצח בכוונה תחילה.

גופת אישה נמצאה בשדה ליד רחובות
זירת הרצח בשדה ליד רחובות | צילום: דוברות המשטרה

קודם לרצח, בלייז וגרנברג שהו בספריה ברחובות למשך מספר שעות, ולאחר מכן הוא רצח אותה על פי החשד ברכבו, והשליך את הגופה בשטח פתוח. משם, נסע בלייז לביתו, והשאיר מכתב התאבדות לאימו - שמצאה את המכתב, הלכה לחדרו - ושם מצאה אותו במצב קשה, לאחר שבלע כדורים.

עו"ד קלינמן שמעוני ציינה בבקשת המעצר: "המשיב רצח בדם קר את המנוחה, על לא עוול בכפה. וזאת לאחר תיכנון מראש, כשהוא מתכנן לשרוף את גופתה, במקום ציבורי".