רצח ילנה גרנברג: במשטרה מעריכים כי החשוד תכנן לשרוף את הגופה

ג'ייסון בלייז הופיע היום לראשונה בדיון להארכת מעצרו, לאחר שניסה לשים קץ לחייו ואושפז בבית חולים, והחוקרים עדיין לא קונים את גרסתו כי הנרצחת סטרה לו והוא איבד שליטה - ובטוחים כי הוא תכנן את הרצח מראש

זמן צפייה: 01:00

ג'ייסון בלייז, החשוד ברצח הצעירה ילנה גרנברג ברחובות לפני כשבוע, הובא הבוקר (ראשון) להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון, ובמשטרה מעריכים כי הוא תכנן את הרצח מראש, בין היתר מכיוון שלצד הגופה נמצא חומר דליק, והחשד הוא כי הוא התכוון לשרוף את הגופה כדי להעלים ראיות.

בלייז, תושב בת ים, הופיע היום לראשונה בדיון, לאחר שניסה לשים קץ לחייו ואושפז בבית חולים. נציג המשטרה איתי קוקס אמר בדיון: "הוא תכנן את הרצח. לאחר הרצח, החשוד העלים את הטלפון שלו ושל המנוחה וגם את המחשב. לדבריו הוא נכנס לפאניקה".

ג'ייסון בלייז החשוד ברצח ילנה גרנברג בהארכת המעצר
ג'ייסון בלייז החשוד ברצח ילנה גרנברג בהארכת המעצר

סנגורו של בלייז, עו"ד אבו עאמר, אמר בדיון: "היחידה מקובעת על גרסה אחת. החשוד אומר שזה לא היה בכוונה וכי מדובר באירוע מצער. הוא בעל עבר נפשי, ולפני שנתיים כבר ניסה להתאבד ואושפז". בתום הדיון האריך את בית המשפט את מעצרו של בלייז בשמונה ימים נוספים.

בלייז כבר הודה כי דקר את גרנברג, ובמשטרה שוללים את גרסתו כי היא סטרה לו ולכן איבד שליטה. קודם לרצח, בלייז וגרנברג שהו בספריה ברחובות למשך מספר שעות, ולאחר מכן הוא רצח אותה על פי החשד ברכבו והשליך את הגופה בשטח פתוח סמוך לשכונת כפר גבירול. משם נסע בלייז לביתו והשאיר מכתב התאבדות לאמו. כשהשוטרים הגיעו לבית אמו מצאה את המכתב, הלכה לחדרו ושם מצאה אותו במצב קשה לאחר שבלע כדורים.

ילנה גרנברג, בת 27 מראשון לציון, הנרצחת שנמצאה ברחובות
ילנה גרנברג, בת 27 מראשון לציון, הנרצחת שנמצאה ברחובות

"היו לה חלומות שנגדעו. היא חיה את החיים ואהבה לחיות, לטייל וליהנות עם כל המשפחה והחברים וברגע אחד הכול נגמר", סיפרו הדוד מוטי הדודה יוליה והגיס יבגני לחדשות 13.

עוד הם אמרו כי "היא רצתה לטייל בחו"ל אחרי הלימודים. הייתה פעילה ברשתות החברתיות ושיתפה המלצות על טיולי טבע. ביום רביעי בלילה היא דיברה עם אחותה בשעה 22:30 ואחותה הזמינה אותה אליה הביתה לאכול ולצפות בטלוויזיה. אחרי השיחה האחרונה, הטלפון שלה לא היה זמין וכל הזמן הגיע לתא קולי. התקשרנו כמה פעמים ולא היה מענה".