בג"ץ הכריע: פלסטינים יוכלו להיכנס לטקס הזיכרון המשותף בישראל

בית המשפט העליון קבע כי בני משפחות הרוגים פלסטינים יוכלו להיכנס לישראל לטובת הטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני שייערך מחר. השופט יצחק עמית נימק את החלטתו: "הפלסטינים שכניסתם מתבקשת אינם כאלה שבני משפחותיהם מצאו את מותם בפעולות טרור או לחימה נגד ישראל"

Whatsapp Image 2023 04 16 At 0
מעבר לפלסטינים בבית לחם | צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90

בית המשפט העליון קבע היום (ראשון) כי בני משפחות הרוגים פלסטינים יוכלו להיכנס לישראל לטובת הטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני שייערך מחר. השופט יצחק עמית נימק את החלטתו: "הפלסטינים שכניסתם מתבקשת אינם כאלה שבני משפחותיהם מצאו את מותם בפעולות טרור או לחימה נגד ישראל".

"עובדה זו לא הפריעה להפצת שקרים וציוצים למיניהם, לאחר מתן פסק הדין בעתירה השנייה, כביכול בית משפט זה התיר כניסת משפחות מחבלים ביום הזיכרון", הוסיף השופט. "זאת, למרות שגם המדינה אישרה, כאמור בפסק הדין בעתירה השנייה, כי אין ממש בדברים".

משתתפות בטקס הזיכרון האלטרנטיבי

בג"ץ דן בעתירה שהגישו המארגנים, שלפיה יש לאפשר להכניס משפחות פלסטיניות לטקס, זאת בניגוד לעמדתו של שר הביטחון יואב גלנט. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה פרסמה את עמדתה ביום שישי האחרון, שלפיה "לא היה שום שינוי נסיבות משנים קודמות. פסקי דין קודמים של בג"ץ קבעו חד-משמעית שיש לאפשר כניסה של פלסטינים ליום הזיכרון המשותף לאחר שיעברו בדיקה קפדנית".

עוד אמרה היועמ"שית כי "לא הוצגה בפנינו שום חוות דעת מקצועית אחרת מטעמו של השר גלנט. אוכלוסיות אחרות לא מנועות מלהיכנס, ולכן אין שום סיבה שהטקס לא יתקיים".