אחד החשודים באונס בקפריסין ששוחרר ממעצר: "לא קשורים לזה"

פרשת החשד לְאונס צעירה בריטית על-ידי ישראלים באיה נאפה הולכת ומסתבכת: מעצרם של חמשת החשודים ממג'דל כרום הוארך בשמונה ימים. אחד מהם, ששוחרר ממעצר וחזר היום לישראל, מדבר הראשונה: "אנחנו ישראלים, מבקש מהממשלה והנשיא להתערב"

זמן צפייה: 05:14

פרשת החשד לאונס של הצעירה הבריטית באיה נאפה הולכת ומסתבכת: מעצרם של חמשת החשודים הישראלים הוארך בשמונה ימים, והחקירה מתמקדת בשניים מהם. אחד החשודים, שבינתיים שוחרר, אמר הערב (שלישי): "לא עשינו שום דבר אין לנו קשר לזה, לא לי ולא לחבריי. אנחנו ישראלים ואני מבקש מהממשלה ונשיא המדינה להתערב כדי שישחררו את חבריי, כפי שקרה בפרשת המין לפני ארבע שנים".

החשודים שוהים בבתי מעצר שונים ברחבי המדינה, מחשש שיתאמו גרסאות. קונסול ישראל בקפריסין, רפאל לוי, הגיע לבקר אותם. אביו של אחד החשודים מסר: "היום רק התחילו החקירות, אנחנו לא יודעים כלום. חינכתי את הילד שלי והוא הבטיח לי שלא יעשה דבר שיכעיס אותי, או שמנוגד לדת שלנו".

בית המלון ''פדרניה גרנד'' שבו קרתה הפרשה איה נאפה אונס
בית המלון ''פדרניה גרנד'' שבו על פי החשד קרתה הפרשה | צילום: חדשות 13

עו"ד ניר יסלוביץ', שליווה את פרשת המין הקודמת בקפריסין ומייצג שניים מהחשודים, אישר לקחת ממרשיו דגימת DNA: "לפי מה שאני יודע, לא התבצעה עבירה כלשהי במתלוננת. אני מכבד את גרסתה, אבל בכלים שלי אוכיח שהגרסה האחרת היא הנכונה".

עו"ד פאיז סלאמה המייצג, שלושה מהחשודים, אמר: "לא היה ולא נברא. אין פה אונס בטוח. אם היה דבר זה עם אחד מהחשודים ולא יותר. זה לא היה רק בהסכמה - אלא לפי בקשה של המתלוננת".

הנער ששוחרר ממעצר
הנער ששוחרר ממעצר | צילום: חדשות 13

בעקבות פרשיית המין ב-2019 שהסתיימה בתלונת שווא ובשחרור הישראלים שנעצרו בחשד לאונס תיירת בריטית, במשטרת קפריסין משקיעים את מיטב המאמצים כדי למצות את החקירה עד תום ולהעמיד לדין את הישראלים.

עו"ד יסלוביץ' הוסיף כי "החוקרים הקפריסאים לא פראיירים. אם אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעבוד עליהם ולהתל בהם אנחנו טועים. כרגע החוקרים רוצים לגלות אם הגרסה הראשונית שנתנו החשודים עוד בבית המלון היא האמת. אם הם דיברו אמת - הם ישוחררו. אם לא, תהיה להם בעיה גדולה".

עו''ד יסלוביץ'
עו''ד יסלוביץ' | צילום: חדשות 13

המשטרה רואה בעדות המתלוננת אמינה מאוד, זאת בין היתר בשל התזמון שלה: מיד לאחר האירועים הצעירה כבר התלוננה אצל קב"ט המלון על אונס והוא הזעיק את כוחות המשטרה של איה נאפה. עם זאת, מממצאי החקירה עולה כי למרות ששישה חשודים נעצרו בתחילת החקירה, רק שניים הם חשודים מרכזיים שקיימו איתה יחסי מין. העונש המקובל באי על עבירת אונס הוא מאסר עולם.

תחילת הפרשה ביום ראשון בצהריים בעת שהתקיימה מסיבת הבריכה השבועית בבית המלון "פדרניה גרנד", שאליה מגיעים מאות תיירים ותיירות מדי שבוע. שם, ככל הידוע, הכירה התיירת את חמישה החשודים הישראלים. לאחר מכן, על-פי גרסתה, היא עלתה עם אחד מהם לחדרו במלון - ובהמשך הצטרפו אליהם חשודים נוספים ללא הסכמתה ואנסו אותה.